Kött att låna ut?

Ja IDAG vet man att man lever!
Jag kommer sova som en stock ikväll.
Jag har promenerat fram och tillbaka till jobbet, jobbat och det har varit rätt intensivt, men TACK OCH LOV kom jag ur soffdjäkel idag ju, och sluppit värk.
Trots full fart.

Och efter ganska mycket kökstjänst idag, kände jag:
No way José att jag lagar någon form av mat ikväll.
Jag sneglade åt Atterdagshållet när jag sneddade vid ÖB och tänkte:
No way José att jag går in och handlar på Ica i värsta "åka-hem-från-jobbet-rusningstiden"!

Jag slank in på ÖB och kände att SOPPA PÅ BURK blir finemang.
Jag ställde mig och valde mellan gulaschsoppa eller köttsoppa.
Det var bara det att jag stod med en burk GRÖNSAKSSOPPA, läste GRÖNSAKSSOPPA, men TRODDE att jag läste KÖTTSOPPA!
Hm...
Få ihop det om ni kan.
Men är man trött så är man.

Jag köpte burken med grönsakssoppa, den förväntade köttsoppan.
Slank in på Statoil och köpte en fralla också.
Kom hem, hungrig som en varg, korkade upp soppan och hällde upp i en kastrull men...
VAR ÄR KÖTTET?
Jag rörde runt, slevade på, tittade och tittade.
Agent Österholm kunde konstatera: NOLL KÖTT FUNNET!

Tittade på burken:
GRÖNSAKSSOPPA, ja men va fan är KÖTTET I GRÖNSAKSSOPPAN????
( IQ kan räkna upp till 100, IQ kan ABC...)
Läste igen: Grönsakssoppa!
Fortfarande ingen POLETT som ramlar ner.

Åt i frustration en bit av brödet, läste IGEN:
G-R-Ö-N-S-A-K-S-S-O-P-P-A!!!

OKEJ...
Fucking djävla grönsakssoppa!!!
Poletten ramlade tillslut NER.
Ingen köttsoppa PUCKO, utan...
Ja, ni vet.

Tittade desperat i våran kyl...
Något KÖTT att stoppa i soppan?
Nope.
Något MATAKTIGT överhuvudtaget?
Nope.
( eko, eko, eko, eko...)

Ner till min kära mor...
Förklarade att jag hade råkat köpt fel soppa, hade hon möjligtvis något KÖTT att LÅNA UT?
"Njaä, TRE KÖTTBULLAR har jag", sa hon.
Taget, dom tar jag, sa jag, och gick upp och delade varje köttbulle i FYRA DELAR, PLUMS ner i soppan!
Vips, grönsakssoppa med KÖTT i ytterst små bitar...
VILKEN FESTMÅLTID!!!!

Nu ska jag sticka lite.
Återkommer





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0