Mot trädgården...

Dom torkade äppelgodisarna är redan klara!!!

Jag provsmakade imorse.
Och vilka SMAKER...
Det märks att det är svenska äpplen, dom är fulla med arom!!!
Jag har testat tre av våra äppelsorter från trädgården och alla blev lika goda.
Säga vad man vill om köpeäppelringar, men inget går upp mot "the real thing".



Dessa ska jag lägga och förvara i en "glasburk" för det googlade jag mig till på nätet
Om en stund ska jag göra FLER, ut i trädgården och reka bra äpplen.
Sonen kommer nog dö av lycka när han kommer på måndag och får smaka dessa små läckerheter.

Olle gick inte vidare igår, trots supersång!
Jag hoppas juryn väljer in honom idag, för Idol-Andreas sa ju att han inte "kunde tänka sig gå till jobbet i höst" om inte Olle var med.
Jag HOPPAS, hoppas, och sen får faktiskt alla gotlänningar gå man ur huse och rösta varje gång han tävlar.
Om jag så ska bli utfattig pga av Olle, så är det värt det...
Kanske.

IKVÄLL...
Är det en PREMIÄR!!!!!!!!!
Jag ska jobba min första HELA NATT sedan Gustav II Adolfs tid!
Helt otroligt.
Jag ska pyssla här hemma, göra äppelskivor, fixa mat tills ikväll, åka med kaninen till Zoo och klippa klorna och sen...
JOBBE!
Fan, GRATTIS till mig själv säger jag.

Nu, mot trädgården.



Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Gu, så gosig liten hund, är den Din.Det är den förståss.Jo,tänkte fråga säljer Du schalarna, hur mycket kostar den i så fall.Har inte tålamod hålla på.Jag stickar så löst, minns i skolan,fick sticka dock-kläder för att de skulle bli lagon stora åt en baby.Så virkning är nog mitt gebit.Tänk förr på -70-80talet då jag virkade ponchos till halva släkten, de betalade garnet.Men så såg jag perfekt också.Falkögon.Hur kunde det förändras så jag fått gråstarr på båda, op.på båda, nu efterstarr på vänstra, som ska tas bort med laser. en gång gjort det,en gång till den var så tjock.Äckligt gå omkring halvbling och stöta i dörrfoder när jag går igenom en dörr.

Så vi har våra fel och brister.Hoppas Du blir hel snart.Kram Mi

2010-10-03 @ 08:48:16
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej, nej hunden är inte min, den hittade jag på nätet.

Tyckte att den passade till inlägget, vi har en kanin.

Jo, jag säljer sjalarna, det finns LITE av det jag säljer på min hemsida som ligger högst upp under länkar (AB) Min Stickqvick-Butik, där kan du titta på priser och sjalar m.m.

Sen har jag mer för jag säljer från min lilla bod som jag har på tomten, men jag lägger inte upp allt på hemsidan.

Ja, man får lära sig leva livet trots krämpor och dylikt, och dom verkar ju inte minska med åren heller, man samlar bara på sig fler har jag märkt ;D

Ha det så gott, kram Madde

2010-10-03 @ 14:08:17
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0