Mys-prat-eftermiddag!

Eftermiddagen blev en mys-prat-eftermiddag!

En av mina bästisar kom hit, vi har fikat, käkat nybakt, PRATAT som fan, och jag har virkat samtidigt.
Och ALLA borde ha en vän som HENNE måste jag bara säga.
När man tycker att man har GJORT allt, SAGT allt, PRÖVAT allt, då har hon ÄNDÅ alltid en NY IDÈ på hur man skulle kunna LÖSA SAKER Å TING!

Hon är så djäkla smart så det är inte klokt, hon är min lilla Klokbok.

Resten av kvällen ska jag fortsätta och virka.
Jag är snart klar på med en sjal till mig själv.
Ett garn som jag sparat, som inte finns längre.
Nu har jag gjort en rundsjal till, fast en som jag ska ha utomhus.
Den andra har jag ju innomhus.
Den här är det riktig "komo-sjal á la 70-tal".



Det är BARA NÄBBSTÖVLARNA som kommer fattas.
Men det kanske jag kan hitta på någon loppis om jag har tur.
Och kanske en fjällrävenryggsäck också.

Jag vet inte vad som händer, jag håller på att bli en 70-tals pastisch!



Jag börjar få samma klädsmak som Gösta och Lena.
Hjälp...
Nu måste jag virka igen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0