Ska få ärva..

Idag har jag varit på ÖB och köpt plastfickor.
Till nya mönster som jag fyndat på Tradera.
Oj så skoj!
Den dagen jag inte finns mer, då ska alla dessa mönster gå till en annan HANDARBETSGALNING.

Fatta vilken otrolig virk-&-stickskatt jag har!!!
Ja, ni skulle bara veta, det börjar bli mycket.
Jag har en oändlig skatt att gräva ur nu.
Och om jag har så många rariteter NU, då lär det vara ännu mer den dagen jag lägger näbben i vädret.
Jag måste bara hitta en jämnlike, som älskar lika mycket som jag, som ska få ärva.
Någon som förstår värdet av att ha tillgång till en massa vackra mönster som aldrig kan bli omoderna med rätt garner och kanske lite omarbetning.

Nu har jag lagt tre nya mönster i plastfickor, imorgon ska dom sorteras in.
Och nästa vecka...
Då blir det SYJUNTA!
Jag hann ju med EN GÅNG innan min "lilla" olycka.
Nu...
Känner jag att det är dags igen.
Och jag tror att även där kommer det finnas en källa till kunskap att lära sig något nytt.
Och även lära ut kanske.
Jag längtar.
Och jag längtar efter NÖRDAR som kan gå igång på garner och dylikt, och prata om det i timmar.
Det ska bli så KUL!
Om ni bara kunde KÄNNA KÄNSLAN i kroppen jag har, det känns som bubblande sockerdricka.
En väldigt GLAD, bubblande sockerdricka!

Efter beställningarna ska jag testa och göra en skithäftig "grej" som jag tror kan bli bra i ullgarn faktiskt.
Jag gör ju inga sjalar i stickigt ullgarn, för det köper ingen.
Förutom kanske rika "Yllet-tanter", men dom handlar ändå inte hos mig...
Dom handlar ju på lite dyrare YLLET.
Men den här "grejen" kan jag GOTT göra i ett melerat yllegarn, för det måste man ändå ha tröja på sig under.
Jag TROR den kan bli skitcool.
Vi får väl se.

Så har jag letat i affärer efter "en speciell typ av tröja".
Men inte hittat.
Igår tänkte jag:
Du får väl SY EN själv!
Ja, det kanske jag kan göra, om jag hittar RÄTT TYG.
Jag har till och med ritat ett grovt förslag till mönster igår.
Riktigt 80-tal, men det är ju inne nu igen
Jag ska kolla tygaffären tvärsöver imorgon, annars kanske jag skickar efter.
För jag har en så BRA IDÈ om vad jag vill ha, ingen verkar SÄLJA den bara.
Men Madde-fabriken får väl producera själv då.
Nu ska jag sluta skriva och börja virka.
Snart är det Idol, och jag hejar som vanligt på OLLE och JAY.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0