Räkningar...

Räkningar kan ju få den BÄSTA att tappa sugen...

Men först tappade jag sugen på min promenad!
Jag valde FEL promenad idag.
Jag tog "Snäckrundan", men ville egentligen ut på Hällarna.
Solen sken och jag kände hela promenaden "jag skulle ha tagit den andra vägen, jag skulle ha tagit den andra vägen..."
Jag är så van att BARA ta min autistiska "Vibble-runda" att jag har tappat sugen på min autistiska "Snäckrunda".
Ja, ja, jag gick iallafall nästan en mil, 9.75 km.
Jag är nöjd ändå, fast...
Hällarna är mysigare.

När jag kom hem var det dusch och DET VANLIGA HUSHÅLLSPYSSLET!
Och jag är så djävla trött på det här plockandet nu.
Det tar EVIGHETER.
Tvätt som hängt i 2 dagar att plocka in, bädda sängar, diskmaskin, grejer som "ligger", slänga in ny tvätt.
Jag vill ha en hemhjälp som gör det här ÅT mig nu.
Det tar upp VÄRDEFULL hantverkstid.
Och det är ingen idé att tjata på "pojkarna" i familjen heller...
För BÅDA beter sig som TRE år och gör precis tvärtemot vad man säger.
Eller GÖR DET INTE ALLS för att man tjatat!
Jag blir galen ibland

Så var det dags att betala räkningarna!
Och det...
Är ju en mindre rolig sysselsättning!
Gud vad jag är trött på att leva på existensminimum.
Nu hade jag dock EN HEL TUSING mer än vad jag brukar det senaste året men...
Då hade jag EXTRA DYRA INBETALNINGAR istället den här månaden.
Så den där tusingen var nästan skitsamma.
Eller egentligen INTE, för den kom ju till nytta vad gäller räkningarna.
Men det hade varit djävligt skönt att ha den kvar i plånboken.
Fast det var BYE BYE direkt.

Ja, ska man nu sakta slussas tillbaka i arbetet får man härda ut ekonomiskt, så är det bara.
Jag längtar tills jag får en HEL MAFFIG FULL LÖN, då ska jag stoppa undan hälften och bara NJUTA av att jag fortfarande lever på existensminimum, men veta att JAG HAR resurser på kontot OM jag behöver.
Nu ska jag åka och handla till kaninen på Lantmännen, sen ska vi vidare till mataffären.
Sen...
Ska jag handarbeta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0