Komplicerat...

Handleden känns fan av, den måste vara stukad på "något sätt".
Jag har lindat den under dagen och det känns skönare, men ont har jag som fasen.
Jag har ju iofs virkat lite till och från idag också och det har nog spätt på det onda men va fan...
Är det inte det ena så är det det andra, som jag skrivit SÅ MÅNGA GÅNGER förut!
Cornelis har iallafall hållit sig mycket lugn idag, inte ett ljud/en värk från honom.

Vi hade snabb-besök av en av mina kusiner med fru.
Och så skulle sambon stå för middagsfixet ikväll ju, jag ville ju slippa stå "vid grytorna".
Det blev tjafsigt och missförstånd...

Det blev bestämt att det skulle göras falukorv i ugn med potatis och sallad.
Sambon kom sent om sider iväg för att handla och jag och sonen började känna blodsockret sjunka ner i skorna.
Jag satt och såg en film på vår filmkanal "Earth", UNDERBAR NATURFILM som gått som serie på ettan förut, men jag har inte sett mer än ett avsnitt.
Nu fick jag se hela filmen.
Så kommer sambon hem, färdighandlad och lägger sig på soffan!

Jaha...
Okej, vad händer med MATEN?
Lagar den sig själv med hjälp av en magisk trollformel eller?



"Näe, sa sambon, jag trodde DU skulle GÖRA MATEN om jag handlade och "stod för fiolerna!"

NÄE, sa hon som var trött på matlagning och bad att FÅ SLIPPA redan imorse...
"Jamen JAG vet ju inte hur man gör falukorv i ugn."
Sa den OFRIVILLIGE KOCKEN.
Jag stegade ut i köket och fick göra iordning den där SKITSVÅRA FALUKORVEN och sambon fick göra resten.
Sur som ättika och talade om för sambon att:
Man kan faktiskt LÄSA RECEPT INNANTILL och laga maten efter receptet!!!
Det är ju därfär det FINNS recept!

Men sambon menade på att det där med recept...
Det är SKITSVÅRT.
Han KAN ju inte det där med att laga mat.
Well, han kanske har rätt...
Falukorv i ugn är bland det mest KOMPLICERADE man kan laga

Slutet gott, allting gott, efter ett litet krig i köket och sedan "Kiss and make up" så var vi vänner igen.
Vi satte oss hela familjen vid matbordet och jag och sambon åt med liv och lust.
Gottgottigottgott.
Sonen däremot...
Åt som det var råttgift i maten.
Hallå, what´s up, ät ordentligt.
"Jag gillar inte falukorv i ugn."
Pet, pet, pet, pet i maten.

Jag gav upp och ÅT ÄNNU MERA!
MUMS va gott.
Mmmm, sa både jag och sambon efter varje tugga, OJ så gott!
Pet, pet, pet, pet i maten.
Pet, pet...
Han fick äta upp allt ändå, trots äcklig mat.
Familjeliv när det är SOM BÄST!
Tjohoo liksom.

Och NU...
När jag ska se min FAVORITSERIE "Brothers & Sisters" då strejkar tv´n.
Den knäpper av och på.
Jag tror fan jag BLIR KNÄPP
Tur att jag blev nöjd med sjalen iallafall, nu börjar jag på en havsgrönblå.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0