Incognito...

I köket doftar det äpplen och kanel!



Ja, idag har jag köpt kanelstång och lagt i den FÖRSTA burken med äppelringar.
Hälften har redan gått åt 
Jag ska KANSKE göra en laddning till ikväll, när jag har tagit bort den nuvarande skörden som "hängt klart".
Eller...
Så blir det imorgon.

Morsan och jag var på stan och morsan var i sitt ESSE.
Incognito var inte ett ord som passade in på henne idag.
MASSOR med folk såklart.
Hon hälsade till höger och vänster och snickesnackade med HÖG RÖST, och berömde folks kläder m.m.
Jag ville bara gå och VARA incognito, mamma ville prata, mycket.
Jag tror jag är lite trött.

Jag hade ju ETT STORT MÅL med promenaden på stan...
En NY BOK!
Och när vi som sista anhalt kom in i bokhandeln, insåg jag att jag har läst ALLT iår som jag ville läsa.
Det finns inget kvar.
Förutom den jag hatar just nu.
Jag gick som en virrpanna och läste på en här och en där, blev inte sugen på NÅ`T!

Tillslut hamnade jag vid deckarna och började läsa på BAKSIDORNA på vissa författares böcker.
När jag ser recesioner som t ex "Fängslande och spännande" Dalademokraten.
Då känner jag mig inte så supersugen faktiskt.
Det känns lite "B" när bokförläggarna försöker hitta något positivit om sin utgivna bok från vilken liten skittidning som helst.
Och trycker upp det på bokens baksida så fort det blir pocket.

Men så hittade jag...

 

En deckare av en känd norsk författare som jag aldrig läst.

Den hade FEM GETINGAR på framsidan av Expressen och en BRA recension från Svenska Dagbladet på baksidan.
DEN får det bli tänkte jag, det känns som ett lite säkrare kort än en bok recenserad av "Dala...blabla".
Och så fick jag för mig att bok recensenten Ingalill Mosander jobbar på Expressen och har hon gett den 5 getingar MÅSTE den vara bra för hon brukar ha koll.
Tills jag kom ut och kom på att hon jobbar på Aftonbladet.
SKITSAMMA, den KAN inte vara SÄMRE än boken jag läser nu, det är omöjligt.

Ställer mig dock frågan i mitt bakhuvud:
VARFÖR skulle egentligen EXPRESSEN (skvallerskittidning) vara bättre än Dalademokraten?
Djävla fördomar JAG har!!!
Nu...



Ligger jag i soffan och slappar.
Och bloggar.
Vill gå och sova, men det känns inte riktigt aktuellt ännu.
Jag får plocka fram tändstickor till ögonen tror jag.



Nä, men jag ska få arslet ur, och LETA efter det försvunna virkmönstret IGEN.
Även om jag stickar så MÅSTE jag hitta mönstret ändå.
"Jakten på det försvunna virkmönstret", snart i en verklighet nära mig.
Upp & hoppa, snigelsoppa.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0