Igår...

Hej...
Och god morgon!
Igår blev det en dag i umgängets tecken.

Jag hann baka lite fikabröd efter min promenad igår, sen kom lilla Sunshine med mor på visit.
Vi satt här och fikade, läste lite saga, lekte, snackade, åt mellis och hade det mysigt i största allmänhet.
Jag fick lite pussar och fick SNO några också
Sniffade.
Man måste ju sno lite god bebislukt också, så man övelever tills nästa gos.

När dom åkt, satte jag och sambon igång och lagade middag.
Nästa bästis var på intågande för middag och Idol-spis.
Vi svängde ihop en riktig 70-tals klassiker, Flygande Jacob, ris, potatis till mig, sallad.
Sen åt vi allihopen som utsvultna vargar.
Det var...

Tyckte JAG iallafall

Så blev det fika, godis och IDOL-tajm i soffan.
Jag tyckte att Linnéa och Minnah var BÄST igår.
Utan tvekan.
Tjejerna ägde och sjöng bäst.

Jag röstade som vanligt på på OLLE, men tycker nog att han valt en tråkig låt och när juryn tyckte att det var hans bästa framträdande någonsin...
Då höll jag fan inte med!
Jag tycker Olle är lite för FLAT LINE just nu.
Det är ingen elle nerv i hans sång längre.
Inte dålig, men inte heller jättebra.
Han har ju en grym röst egentligen, nu måste han börja visa det igen annars tror jag att han åker åt.
Rätt kille åkte ut IGÅR iallfall.

Ja, vi såg Idol, Cirkus Möller och sen slutet på Idol.
Jag var helt SLUT.
Jag och min bästis gäspade ikapp.
Sambon som varit upp nästan lika länge som jag, körde sedan hem bästisen och åkte ut och...
JOBBADE!
Stackars honom säger jag bara.
Jag kan ju lugnt säga att jag var så trött när jag la huvudet på kudden att jag nästan somnade omedelbart.
Jag avundades INTE sambon.

Och nacken ska vi inte snacka om.
Jag förstod redan igår framemot lunch att det är dags för...
Den där hopplösa skitveckan som alla "flickor" får!
När värken var som den var igår, då hjälper inget och då VET jag nu.
Jag kollade almanackan och det stämde också.
Idag har jag dock inte lika mycket värk igår...
Men den ligger och lurar och bara VÄNTAR!
Jag ska försöka skita i vilket.
Eller...
DET GÖR JAG, för jag vet ju (återigen) VARFÖR.
Jag vet varför värken VILL VÄRKA liksom.
Fuck IT!

Igår blev jag dock lite förvånad för sambon påpekade att:
Du jobbar ju imorgon!
Va?? (nä, jag har inte jobbhelg den här helgen vääääl...?)
Jag var tvungen att tänka efter och var nog precis på väg att protestera. för jag HADE JU ANDRA PLANER!
Jobba, nä hantverka!
Tills jag faktiskt insåg, nä JOBBA!

Det var nog en HIMLA tur att sambon SA DET, för jag var så himla inställd på att INTE jobba...
Jag hade FÖRMODLIGEN fått ett samtal vid ett-tiden:
"VAR ÄR DU?"
Ja, var är jag...?
Men jag har bara två korta pass idag och imorgon, så det fixar jag i ett nafs (tänkte FRÖKEN LÄTTJA

Detta är mina ABSOLUT SISTA KORTA PASS!
Dom enda som är så här korta den här månaden.
Men nu är det dom sista för GOTT.
Nästa månad är det bara, bara VANLIGA pass.
Nu ska jag passa på att hantverka, sen ska jag promenera iväg till mitt jobb.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0