Släppt ut minkar....

Såg nyheterna förut...
Sverigedemokraternas första dag i riksdagen.
Jimmie Åkesson i finkostym och allt.
Sur för att SD inte fick utnyttja sin vågmästarroll idag.
Tack och lov, säger jag.

Värken har gått ner till muller, jag sitter med armarna i vila.
Fastän jag verkligen inte vill.
Jag vill ta upp den gråa halsduken och bara GÅ LOSS!!!
Men, jag vilar.
Nu ska jag vila i jättemånga dagar har jag lovat mig själv.
Jag har bara ett p-möte på schemat på onsdag, resten blir vila, vila, vila.
Jag ska gå mycket istället, kanske ut och fota lite.
Det blir inte så mycket nervspök då.

Såg också på Rapport att någon släppt ut 17000 minkar.
Vad är det för djävla idioter?

INTE för att jag är FÖR MINKFARMER, men jag är verkligen INTE för att dom släpps ut vind för våg heller!
Men som Brissundsboa kan jag säga att det var MÅNGA minkar som flydde från Lummelundafarmen och "bosatte" sig i naturen runt Lummelunda, Brissund, Själsö och säkert längre bort än så.

TRE av mina kaniner som blev ihjälbitna av mink.
Där jag hade hästen strök höns, tuppar, kyckligar, ankor med vid olika tillfällen/räder.
Och minken går inte in och tar EN höna...
Minken är en blodtörstig djävel och tar rubb som stubb, dom biter och dödar urskiningslöst.
Vid ett tillfälle hade nästan hela hönsgården strukit med.
CHOP, chop säger minken och biter av huvud efter huvud.

Själv spetsade jag en i hästboxen med högrepen en gång.
Tjoff, jag körde gaffeln rakt igenom, när den satt och fräste mot mig.
Så den inte skulle kunna göra någon skada på gården.

Jag gillar INTE pälsar, jag gillar som sagt INTE minkfarmer...
Men jag gillar som sagt inte att dom släpps lösa heller.
Vansinne.
Kanske djurrättsaktivisterna tror att dom gör minkarna en tjänst.
Och JA, det gör dom ju.
Men för resten av naturfaunan gör dom det fan inte.
Många rabbisar, småfåglar, små tamdjur m.m kommer stryka med.
Fria minkar gör så stor skada ute i naturen.
Jag blir bara så irriterad på sån okunskap.

Se till att försöka PÅ LAGLIG väg klämma åt dom där vedervärdiga minkfarmarna och deras uppfödningsmetoder och fruktansvärda djurhållning istället!!!!!!

Så hörde jag ett väldigt roligt skämt på "Robins" idag.
På temat BRATS och den så kallade "Vaskningen" som har blivit så populär (nu när dom är förbjudna att spruta ut skumpan ;).
Dvs att BRATSEN/Bratten beställer in två flaskor champange, ber bartendern hälla ut den ena i vasken och så drickar man den andra.

" När Gud skapade Bratsen gav Gud Bratten två hjärnhalvor...
Bah, sa Bratten, den ena kan du slänga!"


FNISS.
Roligare på tv, men LITE kul här ändå.
Åsso en bild på två ÄKTA stekare.



Så söta.
När dom står båda två ihop har dom ju faktiskt EN HEL HJÄRNA att tillgå
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0