Djävla naglar!

Jag började dagen med ett par nya, tjocka, randiga strumpbyxor.



Som jag kombinerat ihop med min smalrandiga manchesterkjol.
Nja, tänkte jag först, FRÄNT en stund senare.
Och en timme senare, när jag skulle dra upp mina NYA, 99-kronors strumpbyxor...
Gick mina STENHÅRDA, hopplösa naglar rätt igenom strumpbyxorna.
Djävla naglar!
Det gick hål på båda sidorna om benet.
Ingen idé att laga.
Alltså, då blir man inte GLAD!

Nu är statusen den vanliga hemmastassen:



4 nyanser av GRÅ!



"Mamma, varför går du runt med HALSDUK inomhus...?"
Frågade sonen.
För jag fryser.
"Du fryser visst alltid, om det så är 150 grader varmt!"
Ja, OCH?
"............" (tystnad)

När han sa så där fick jag plötsligt känslan av att vara en sån där FJANT som typ en "Lattepappa" som springer runt med en liten SCARF och har "stockholmsknuten" så fräckt runt halsen.
Inomhus och utomhus.



Ja, usch, PRECIS så där töntig kände jag mig...
Eller som dom där människorna som springar runt med MÖSSA inomhus, eller när dom tränar.
En sådan där "Pontus Gårdingermössa".



USCH, urtöntigt!
BARN har såna där trikåmössor, inte vuxna.
Fast massor av vuxna har såna där mössor nu, och jag tänker NYFÖDD BEBIS!
Och inte är dom snygga heller.
( säger HON som har en TROLLMÖSSA )
Men, nä, det är lika töntigt med trikåmössa, som att gå med halsduk inomhus.
Hm.
Jag har fördomar om andra, och jag har halsduk själv inomhus.
MEN vid TRIKÅMÖSSA går min gräns iallafall.
Fråga mig inte hur trikåmössan kom in i mina tankegångar här, men det bara kom upp när jag började tänka på töntigt.

Mamma och jag promenerade ner till Kränku och jag köpte SKITGOD choklad till min moster.
Det fanns smakprov på en mörk VINCHOKLAD med körsbär och hallon.
JAG...
Kunde inte sluta SMAKPROVA, jag var tvungen att smakprova typ...
5-10 små rutor.
Jag köpte till moster och på inrådan av mamma, som påstod att min moster gillar marmelad, så köpte jag LEMONCURD.
Jag var nöjd med mina inköp.
Och MÄTT på smakprovs-choklad när vi lämnade affären 

När vi kom hem, så hoppade vi in i bilen och drog till KRAMPBROBODI!!!
Och damerna där blev väldigt glada att återse mig, det har ju varit min STÖRSTA garnleverantör...
Tills Cornelis kom in i bilden.
Jag har ju varit där, men det har inte varit för att beställa garner utan bara strö-shoppat.
Och dom undrade hur läget var nu, jag berättade och BESTÄLLDE garner.
Dom har ju fått massor med nya garner och nya kataloger.
Mamma fick köpa en tidning och sätta sig och läsa.
För det tog lite tid.

Jag hittade ett garn som inte fanns hemma, melerat, i grönt, lila och lite svart, som var SÅ HIMLA FINT så det var inte klokt!
Garn-orgasm, säger jag bara.
Det fick dom beställa hem, plus lite annat.
Jag fick med mig dessa...



Ett havsgrönt blått, BRA, akrylgarn, hållbart, min favorit som inte blir noppigt.
Sen det där melerade garnet, fast i GRÅTT, jag har fått en beställning på den virkade "rundsjalen" i grått.
Och då hittade jag det här garnet och tänkte:



Det blir PERFEKT!

Svårt dock att få till RÄTT FÄRG på det havsgrönblåa.
Det är mycket finare i verkligheten.



Nu ska jag fixa lite kvällsmat.
Återkommer!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0