En liten apertif...

Så var jag hemma i soffan igen!
En hel timme senare än jag skulle komma hem, plus lite restid då också naturligtvis.
För jag stannade kvar och såg Idol på jobbet.
Helt OBETALD liksom, tjohoo, helt wild and crazy

Jo, jag tog cykeln till jobbet idag, jättedumt för jag fick ont men...
Samtidigt vill jag inte GÅ HEM när det är mörkt.
I vanliga fall, utan sjukskrivning så sover jag ju på jobbet, så då kan jag ju gå dit och hem, för då är det ju eftermiddag resp. morgon.
Men nu är det ju kväll och väldigt lite folk i rörelse.
Det blev cykeln så jag skulle komma snabbt hem.

Och medans jag satt där på jobbet så frågade jag faktiskt om det var OK om jag stannande kvar och kollade Idol, fastän min arbetskompis som skulle lösa av mig kom 20.00.
Och det var det ABSOLUT, så då gjorde jag det.
Så då satt vi där alla tre och hade mys framför Idol och tyckte en massa, SEN...
Cyklade jag hem.

Så nu är jag hemma, välbehållen och inga VARULVAR tog mig.



Fullmånen noterade jag när jag steg utanför jobbdörren och tänkte:
TUR att jag har cykeln, IFALL varulven skulle dyka upp.
Men ingen varulv dök upp och det hördes inte ett enda YL.
Förrens jag kom hem.
Fast det var ju inte varulven då, utan GRANNENS ouppfostrade små odrägliga bjäffs-hundar.
"Skall, skall, YYYYYYL, skall, YYYYYYYYL..."
KÄFTEN, väste jag så högt jag vågade till dom där små marodörerna.
"YYYYYYYYYYYL".
I hate.
Och hoppas varulven TAR DOM.
Små HUND-SNACKS innan han hoppar på en människa liksom, en liten APERTIF.
I wish.

Nu ska jag krypa till kojs, kurera nacken med spikmattan.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0