Fuskis med hög standard...

Har vaknat, fått iväg sonen till skolan, fixat iordning i hemmet...
Och nu sitter jag och ser Malou med kaninen.
Jag ska se det och sedan duscha och knata iväg till jobbet.
Jag tar det LUGNT med andra ord.

IDAG ska jag sätta fransarna på den röda sjalen.
Det orkade jag inte igår.
Men nu när jag sitter här och degar ska det bli av.

Läste i tidningen idag att Lars Thomsson sökte nytt jobb via sin FACEBOOKSIDA.
Vem skulle vilja ha den FUSKISEN och fifflaren undrar jag?
Han kan GOTT gå tillbaka till sin bondgård och tjäna dåligt med pengar som alla vi andra.
Fiffla på egen mark liksom.
Få kämpa lite för brödfödan.
Men det kanske är SVÅRT när man vant sig vid...
HÖG STANDARD...?
(va fan är hög standard...)
Jag tror nog det.

Jag tycker INTE att någon ska anställa honom.

Eller jo förresten...
Vore kul om dom erbjöd honom jobb som "korvbiträde" på Ali´s kiosk.
Fler tänkbara jobb skulle kunna vara...
Diskare på Munken.
Gatusopare, OM dom tjänar dåligt, annars inte.
Byggjobbs dräng.
Ja, något om dom hållen.

Personligen tycker jag att det är PINSAMT att han gör som han gör.
Hade det varit en av mina vänner som plötsligt blivit av med jobbet och stått med villalån, lån på annat, barn osv...
DÅ hade jag tyckt att det var OK.
Då är alla medel tillåtna.
Men Lars Thomsson...
Han har ju redan ett jobb, sin bondgård.
Varför isåfall inte gå till arbetsfömedligen SOM ALLA ANDRA och skiva in sig och söka jobb på vanligt sätt?

Försöka få en GRÄDDFIL genom att skriva som han gör på sin Facebooksida, det är superpinsamt.
Du är INTE förmer än vi andra, lille Lars.
Jag hoppas INTE han får napp.
Mer än från Ali´s kiosk då!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0