Komsi, komsi...

Läggdags och jag är helt finito.

Jag fick ett ryck och städade ur mitt arbetsrum förut.
Det har varit lite STÖKIGT på arbetsborden typ.
Jag slänger in både det ena och andra där inne och sorterar EFTER ETT TAG in vart saker och ting ska vara.
För man stänger ju dörren så snabbt och endast JAG får ju ändå bara vistas där inne!

Men eftersom jag "VÄNTAR" symaskin så ville jag få lite ordning igen, så jag kan hugga in i arbetet EFTER påsken.
Sambon sa när han hörde att jag fixade iordning i arbetsrummet:
"Jamen så bra älskling, det är ju bara två veckor kvar tills din nya symaskin kommer, BÄST ATT DU SNABBAR PÅ!"
Well, well, well...
Å vart fick han luft ifrån kan man ju undra? 
15 minuter senare hade jag redan fixat iordning i oredan, och mitt lilla arbetsrum ser FINT och ANVÄNDBART ut igen.
Symaskin, komsi komsi!

Sonen och jag såg "Sveriges Mästerkock" ihop.
Jag kommer på mig själv att önska att "proffskockarna" borde laga mat ihop i någon kommande programserie.
Kunde inte det vara en GOD idé?
Mys-fast-petnoga farbror Mannerström, gulliga och snälla Markus och HAJEN tillika Slaffs-tjofräs Per som skulle få samsas i ett kök och stånga sina huvuden och kunskaper blodiga mot varandra.
Iallafall Leif och Per, Markus hade nog mest fått medla.
DET hade jag gillat.
Nu ska jag sova, vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0