Ringa S.O.S Gute...?

Nu har jag ca 5 minuter bloggtid att spendera...
Jag ska uttnyttja tiden väl.
"Make it work" som Tim Gunn skulle ha sagt
Ja, Tim från Project Runway, mitt favoritprogram.

Gissa vad jag har drömt om inatt då?
Jo, KLÄDSÖMNAD naturligtvis!!!
Herregud, jag sydde alster på löpande band, den ena kreationen snyggare än den andra.
Så vaknade jag och blev lite besviken...
För jag hade inga snygga kläder hängandes på en ställning.
Nåväl, det blir väl dags att PÅ RIKTIGT sätta igång att sy när jag fått min nya symaskin!

Något annat jag blev besviken på när jag steg upp här var vädret.
Jag vaknade upp till ett grådaskigt Visby, där det var lovat SOL idag.
Jag hoppas solen dyker upp och att det blir så där varmt som dom lovat.
Gud nåde vädergubbarna om dom har ljugit!!!
För MIG finns inga utrymmen för FELAKTIGA väderprognoser.

Tillsist vill jag bara nämna min munhåla och gom!
Jag har så djävla ont.
Igår fanns det ingenting att äta här hemma förutom en sån där färdigrätt från Dafgårds.
Det var lasange och den var sambons.
Själv brukar jag ju undvika sånt, med tanke på allt salt.
Men igår, jag tog den för jag var så uppe i mitt symaskinsletande, glömde äta...
Sen blev jag ju naturligtvis VRÅLHUNGRIG och var tvungen att äta något snabbt.
Det blev med andra ord ingen lunch.

Jag värmde den där lasangen, satte mig vid matbordet, glömde att ta med mig ett glas vatten, tog första tuggan...
Och bara för att jag var så förbannat HUNGRIG så hivade jag bara in maten och...
AOUTCH!!!!!
Jag brände mig uppe i gomen och på tungan så det stod härliga till, lasangen var skållhet.
Igår kände jag väl av det brända ganska mycket, men idag...
Är det tusen gånger värre!
Jag är så öm så det är inte klokt, på ett stort område.
Ja, det enda jag kan trösta mig med är att det brukar läka ganska fort i munnen och munhålan, men ändå.
Där fick jag för att jag var glupskare än vargen i Rödluvan och läxan jag lärde mig var:
Glöm inte ett glas kallt vatten till varje måltid, även om du är hungrig som en varg, så du kan släcka den BRANDSKADA som kan uppstå i samband med mat!
Annars kan jag kanske ringa "S.O.S Gute" och be dom släcka branden i munnen...
FNISS.
Nä, jag tror jag avstår det faktiskt.
(host, host.... ;)
Vi ses imorgon, nu ska jag till jobbet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0