Madde, glowing in the dark...

Jag har virkat lite ändå, hade inte stått ut annars.

Såg det där hundprogrammet som går på 1:an och jag BORDE väl vara upprörd och tycka att det är ett skitprogram...
För det trodde jag att jag skulle tycka, INNAN serien började.
Att en massa stackars hundar ska behöva utsättas för att träffa en familj, och sen få röstas ut och åka tillbaka till "där dom kom ifrån".
Och i och med att det är omplaceringshundar, fick jag för mig att det skulle vara jättegrymt.
Men...
Det tycker jag nu då inte att det är.
Hundarna bor ju inte hos familjen så länge, så dom kan ju knappast få en uppfattning om att dom blir bortstötta igen.
Plus att dom har en massa hundkompisar med sig hela tiden.
Jag sitter i soffan och bara fånler och tycker det är SÅ mysigt med att åtminstone oftast en hund får en ny familj som kommer älska den.
Idag valde dom ju ingen hund, och det var rätt beslut tycker jag.
Dom ville ha en golden och köpte sig en senare.

Jag gillar väl programmet så mycket nu för att vi kanske själva blir med hund.
Har fått nya valpbilder idag förresten, och har UTSEENDEMÄSSIGT valt tre-i-topp favoriter, men DET är inte säkert att det blir någon av dem alls...
För jag/vi går på personligheten.
Jag lägger upp mina tre favoriter imorgon.

Nu har jag sett DOX, "Underkastelsen", en svensk dokumentär om alla dom hundratals kemikalier vi bär på i vårat blod, som vi blivit exponerade för den senaste 70 åren, och som vi för vidare till våra barn.
Detta var inget muntert program alls, MEN VIKTIGT som tusan.
Se det och FÖRFASAS, säger jag bara.
Antingen reprisen eller SVT Play.
Usch, jag ryser, ÅTERIGEN...
Vad har mänskligheten gjort mot sig själv och naturen?
Vi blir snart SJÄLVLYSANDE av både kärnkraftsolycks-katastrofer och gifter i en enda mysig cocktail.
Om inte nån djävel hinner spränga oss i luften först...?
Men det kanske hade varit en skönare död än att dö i cancerrelaterade sjukdomar förmodar jag.
Vilken demprimerade dag.

Nu ska jag gå och lägga mig.
Imorgon är värken borta, och jag är på gott humör igen.
Möjligtvis LYSER jag lite extra också...?
Jag gissar att när jag släcker lampan redan nu, så kommer jag förmodligen smått börja lysa lite diskret i mörkret.
"Madde, glowing in the dark...
Because I´m worth it!"
Huvva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0