Jag är så fräck...

Jag har varit på stan...
Eller först gick jag med sonen och köpte present till hans pappa, promenerade sen vidare med sonen till hans pappa.
Sen tillbaka ner på stan och så köpte jag mig en tidning, BURDA symagasin.
Och jag var så djävla fräck, för dom där tidningarna är ju alltid inplastade.
Jag tog helt sonika bara bort plasten och KOLLADE vad det var för mönster INNAN jag köpte den!
Man vill fan inte köpa grisen i säcken när man lägger 59 kr på en tidning.
(hade försökt kolla på nätet igår också vad nya numret innehöll, man fick se 4 plagg)
Så jag var alltså så fräck så jag öppnade först, det var jättefina mönster i tidningen...
Jag köpte den.
Men...
Jag lämnade kvar den öppnade tidningen så NÄSTA intresserade person kan glutta, innan dom köper den
Det fanns bla...





En superenkel klänning som i rätt tyg, blir SKITSNYGG!
En klänning som jag ska sy åt mig själv.

Jag satt och läste tidningen i solen, åt en glass och hade det GÖTT i allra största allmänhet.
Spelade TYSK vid ett tillfälle för att få bli lämnad ifred.
Det gick bra.
Även om jag bara kan några få ord tyska, men karln som "försökte få kontakt" kunde ingen, så då räckte mina få ord.
Och engelska kunde jag apselut ingen, host, host
Tills jag såg ner i mitt knä och kom på att jag läste en SVENSK tidning, men då smällde jag ihop den snabbt och knölade ner den i väskan.
Jag tror inte mannen märkte att jag hade en svensk tidning.
Han lämnade mig ifred rätt snabbt, för han kunde ju ingen tyska kunde ju följdaktligen inte prata med mig.
Och jag...
Kunde ju varken svenska eller engelska.
Nä... precis.
Sambon har städat så jag höll mig borta i tre timmar.
Nu har jag landat i soffan, men ska snart göra kaffe och gå ut på balkongen och sätta mig och njuta.

Vi har bestämt nytt namn på hunden också...
SALLY ska hon heta.
Kort, snärtigt och gulligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0