Vi är experter inom just detta området...

Kunde inte låta bli...



... att köpa denna VARNINGSSKYLT när jag kom in på "Garage 1" idag!
Den var ju så himla gullig så det var inte klokt.
Våran lilla vakthund Milou på skylten som patrullerar och vaktar vår familj.
Slickar ihjäl sina offer...
Huvva, bäst inbrottstjyvar och annat löst folk passar sig

Och när jag sen hittade DENNA skylt...



... då var jag också bara tvungen att köpa den också!
Sambon kommer förmodligen tycka att denna skylt är...
JÄTTEKUL!
Jag får väl dra in på en middag och svälta (59 kr och 100 (tror jag?) kr).
Inga pengar, ja DÅ köper man saker man verkligen INTE BEHÖVER!
Fråga mig och Klokboken, vi är experter inom just det området.
Så när jag kom hem satte jag upp dom i trappuppgången...



Titta så fint!
Och det fanns MASSOR av såna där roliga och fina skyltar på "Garage 1", det kommer nog bli någon mer framöver.
När jag inte är så djävla fattig.

Dagen blev inte som jag planerat alls.
Först blev det en massa städ (har skitont i nacken nu), håller på och tvättar ur sofforna och när jag var klar med städet och skulle hoppa i duschen, då ringer en "gammal" arbetskompis som är i faggorna och vill komma och visa sin nästintill PRECIS nyfödda lilla dotter!
Jag hoppade snabbt i duschen och så kom hon, pappan och lilla "H" på besök.

Milou fick tokspader och skulle BARA på bebisen hela tiden, vi hade fullt sjå att mota bort henne hela tiden.
Små bebisar verkar vara en väldigt intressant "grej" att vilja slicka på enligt henne.
Bebisen var gudomligt söt och pytteliten, tänk att varje gång man ser en nyfödd så glömmer man bort att dom är så små.
Som små dockor.
Ja, så då satt vi och pratade, beundrade den sovade bebisen och bannade den skuttande/slickade hunden.
När dom gått stack jag iväg på stan, handlade mitt garn, kollade kommade julklappsinköp, jag rekade typ, och köpte skyltar som jag ju då inte kunde låta bli.
Kom hem, tagit hand om en massa djäkla tvätt, lagt på ren matta i trappuppgången och fick ännu ondare i nacken för att jag lyfte den tunga skohyllan därnere.
Men skitsamma, annars blir det ju aldrig gjort.
Damp ner i soffan prick klockan 17.00.
Helt färdig.

Virka är nog inte att tänka på, måste vila tills jag ska jobba imorgon.
Men jag köpte ju garn, och det stod då mellan gräddvitt och svagt lindblomsgrönt bomullsgarn och...



Jag valde det lindblomsgröna, men det är mycket finare i verkligheten, svårt att få till rätt färg på garnet på bilden!
Såg framför mig toppen...



... med gräddvitt "skärp" med pärlor i ändarna.
Blir nog VÄLDIGT fint.
Så nu börjar jag om på detta projekt, och nu finns det garn.
Alltså hann jag inte sy idag, men det kanske jag hinner på torsdag eller fredag om jag har tur.
Återkommer senare, nu måste jag äta något.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0