Landshövdingens party-representation!

Idag trodde jag att det skulle bli mycket bloggande...
Men jag har inte hunnit.
Det har varit fullt upp och när jag var klar med hushållsfixet, då kom sonen hem.
Så dök min bonus-kusse upp, så vart det kvällsmat fix och vid 19-tiden...
Satte jag mig i soffan igen med en kopp kaffe.

Jag har suttit och bildfixat och sonen har ritat "Sagan om ringen-karta".
Vi har båda varit väldigt kreativa.
Tillsammans, men på olika sätt.

Läste i tidningen idag att vår landshövding har haft partaj och representation för 423 300 år 2010!
Dubbelt så mycket som den förra gjorde av med på två år.
Och landshövdingen skäms inte, hon MÅSTE knyta kontakter under sitt första år.
Hm...
För VÅRA SKATTEPENGAR väl...?
Jag vet-i-fan om jag är så sugen på att betala för hennes kontaktknytning och för hennes middagar.
Jag är inte sugen för fem öre om jag tänker efter!

"Middag med polischefen Carin Götland 180 kr."
DET hade hon väl kunnat betala själv?

"Mingel under Almedalsveckan 13 500 kr."
Jag hade också kunnat tänkt mig att MINGLA då.

"Buffé med exportrådet 22 350 kr."
Buffé är gott...

Bland annat...
Listan är tydligen LÅNG enligt GT.
Kanske hennes party-utsvävningar hade kunnat rädda kvar helikoptern detta året?

Eller som jag så raljant annars brukar skriva:
Javisst ja, det är på ett ANNAT KONTO!
Inom kommunen finns det pengar på olika konton, mer eller mindre på vissa och man kan inte ge från rika konton och ge till fattiga.
Det går inte att ta från landshövdingens konto och ge till sjukvården tex.
Jag har aldrig förstått det där.
Kommer aldrig göra.
Jag mår illa bara av tanken att vi har bidragit till att landshövdingskärringens vidlyftiga representation.

När reportern frågar om inte länsstyrelsen har ANSTRÄNGD ekonomi, då svarar hon:
"Jo, det är den, men jag gör ingen representation som är kostsam."
Nähä...?
Nä, vi märker det.
Och hon har haft ett givande år.
Kul för henne.
Jag tror jag skulle fixa hennes jobb bättre än hon.
Jag är nämligen SPEJSIS på att fixa party på en ANSTRÄNGD EKONOMI.
Jag tror att jag skulle spara flera hundra tusen åt kommunen, jag kan jobba deltid som Landshövding.
Passa in det på min lediga tid från mitt vanliga jobb.
Vi kan väl göra ett schema och se om det passar in?

DESSUTOM skulle jag representera ALKOHOLFRITT.
Bara det liksom...
Att FÖREGÅ med GOTT EXEMPEL.
Äppeljos och Loka går bra det också.
Ring mig, jag står i telefonkatalogen!

Annars så fastnade jag och sonen i en dokumentär här.
LITE för vuxen för sonen kanske,eller trodde jag, och jag ville att han skulle krypa isäng och se en film istället.
Men sonen, han ville se, han vart fascinerad och intresserad.
Jag lät honom se, jag iakttog honom.
Den gick på Kunskapskanalen och handlade om en israelisk man som hade flera förhållanden samtidigt.
Och hans vuxna dotter följde hans liv när han pendlade mellan israel och tyskland och sina olika kvinnor.
Det som chockade mig här, det var min sons väldigt vuxna och förvånande dialog om programmet.
Därför lät jag honom se det klart.
Alltid lär man sig NÅGOT om hur man inte ska bete sig som vuxen!
Nu ska jag gå och lägga mig, vi ses imorgon innan jag traskar iväg till jobbet.


P.s. Får jag nu något argt inlägg eller mail från länsstyrelsen att dom googlat sig själva pga av avslöjandet i GT idag, och påstår dom då att dom blivit FELCITERADE i tidningen osv...
Då hänvisar jag ALL SÅN korrespondans till mailadressen mållgansekreterare@hotmail. com och min sekreterare Mållgan!
Han tar i fortsättningen hand om ALLA klagomål D.s.


Kommentarer
Postat av: grannen veronica tvärsöver gatan

haha jag älskar dina blogginlägg. vad får du allt ifrån "mållgan min sekreterare". tur du livar upp en mindre rolig onsdagkväll för en annan :oD

jag röstar gääärna på dej som landshövding. kramisar

2011-02-09 @ 22:18:10
Postat av: Bloggaren Herself

TACK sötnos!

Ja, Mållgan han är en riktig klippa till sekreterare, han får följa med när jag väl blir VALD till landshöving ;D

KRAM

2011-02-11 @ 10:42:17
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0