Det var väl inte riktigt SÅ jag sa...

Nu är det läggdags.
Har kollat på tv, pratat i telefon och ätit godis.
Och appropå godis...
Sonen är ju borta på fest och så ringde telefonen, det var sonen...
"Hej mamma, du är det okej för dig om jag slutar äta godis?"
Vadå, du HAR JU REDAN lagt av att äta godis, vad menar du?
"Nej, jag sa fel, är det okej om JAG BÖRJAR ÄTA GODIS igen?"
Ja, alltså den där "sluta äta godis-dealen" har du ju gjort med pappa, så den lägger inte jag mig i.
Men ska du verkligen bryta den?
"Jamen vad säger du, får jag börja äta godis igen eller?"
Jag tycker du ska tänka efter först kanske innan du bryter den där dealen, men du gör som du vill.

"Okej, okej, pappa mamma sa att jag fick börja äta igen om jag vill!!!"
... hör jag hur sonen sa medans vi lägger på...
Det var väl inte riktigt SÅ jag sa, men han kanske hörde vad han VILLE HÖRA.
Och själv tänkte jag:
Ja, sin mor godisgrisen upp i da´n!
Fruktansvärt

Nu orkar jag inte mer, jag är helt slut och hoppas vakna som en ny människa imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0