Gjort om igen!

Nu har jag gjort om i bildbloggen igen!
Jag har bytt stilmall så att jag lägga ut STORA bilder.
Så man kan se dom i detalj och inte så "pyttigt" som det blev förut.
Nu blev det bra, och jag är nöjd.
Men vilket djälva pill och fix det blir.

Stilmallarna på den här bloggen är ju inte roliga alls!
Och när man då hittar det som passar bäst måsta man gå in och redigera stilmallarna och DET är fan i mig inte lätt!
Man får GISSA sig till vilka linjer, bakgrundsblommor, bla, bla, bla som man ska ta bort.
Man får ta bort en rad...
Förhandskolla, nähe då var inte det bra.
Den här raden då?
Nä, inte den heller.
Och så vidare i all oändlighet.

Men jag vill ju ha så rent som möjligt eftersom jag lägger upp kort, och så stor yta som möjligt.
Jag fixade det tillslut.



Idag på morgonen upptäckte jag en gammal "Nordisk skolatlas" på jobbet.

Jag kunde inte låta bli att fota av bilder från den.
Det var så underbart vackra bilder och illustrationer.
Jag har lagt upp två bilder som jag pulat med i bildprogrammet på bildbloggen.
Den här ovan är inte fixad mer än att jag la en vit, blurrig ram runt.
Jag fotade med mobilkameran och kolla in FÄRGERNA.
Snacka om att man måste blivit MER sugen på geografi på den tiden.
På min tid var det glansigt, tunt papper med dassig färg.
På 50?-talet var det TJOCKT PAPPER, lite matt med UNDERBARA färger.
Jag satt och bläddrade, fotade, kände på pappret och drömde mig bort till fjärran land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0