360 lm eller 270 lm???

Kan man bli MER irriterad än när man får repa upp 1½ timmes virkande?
Nä, det kan man INTE!
Iallafall inte jag!
Nu kom jag då på ett projekt som fallit på FEL GARN förut, fel nål, fel med stolpgrupper m.m
Och för att jag ville IMPROVISERA.
Man ska låta bli det när man har ett färdigt mönster.

Men idag efter projektfunderingar, på kom jag fram till att den här "ringvästen" var värd ett försök till nu när jag hade tillräckligt tjockt garn och använder RÄTT nålstorlek.
Finemang.
360 luftmaskor skulle läggas upp, och det räknades upp samtidigt som jag såg "Uppdrag Granskning" och DET var inte muntert program idag...
Men försäkerhetsskull KONTROLLRÄKNADE jag efter, så jag inte skulle ha missat någon luftmaska.
Programmet var ju så fruktansvärt så det var INTE KLOKT.
Svensk psykvård MÅTTE VARA DEN SÄMSTA i hela universum, speciellt den sk slutna vården.
Man blir mörkrädd.
För er som missat det, se det på Svt Play och spy.
Man kunde till och med höra Janne Josefsson så upprörd när han intervjuade en hög chef, att han darrade av ilska/ irritation på rösten...
Det var nog helt otroligt att han inte flög i luften, det hade jag gjort.

Men iallafall, åter till virkningen, jag hade räknat rätt, trots UPPRÖRANDE program.
Började på mönstret, och efter att ha kommit varvet runt, och skulle få till 90 stolpgrupper...
Var det LÅNGT MÅNGA FLER stolpgrupper.
Hur är det möjligt?
Jag kalkylerade då SJÄLV och fick fram att 3 lm x 90 stolpgrupper = 270 lm!
Okej, eftersom jag är en USEL matematiker, kontrollfrågade jag sambon:
Tänker jag RÄTT här?
Han sa:
"Ja!"
Hur i helvete har dom då räknat när dom gjort MÖNSTRET?
Vem vet?

Så NU har jag börjat om igen, så får jag väl virka ett varv och räkna om det stämmer med MIN uträkning.
Och gör det det...
Då måste jag verkligen improvisera och RÄKNA OM vid vartenda nytt varv för att kunna gemnomföra det här mönstret.
SKITJOBBIGT.
Men TRÄGEN VINNER, envis också.
Och är det nåt jag är så är det envis

Jag är igång med ett nytt projekt iallafall, nu ska jag fortsätta.
Jag är nämligen lite virksugen, TROTS MOTGÅNGAR!
Håll tummarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0