Mamma, vad betyder oskuld...?

Den här hängbiljetten i Förkylningsrike känns rätt TUNG just nu.
Kanske den har sin PEAK just ikväll?
(tänkte hon förhoppningsfullt)

Vi har sett FILM med sonen här på eftermiddagen, han skall bort med sin pappa ikväll, så vi hade lite MYS innan ihop.
Vi såg vampyrfilm nr 3, Eclipse.
Sambon sa:
Jisses vad SVÅRÖVERTALAD du var att se den här filmen då....!
Well, well.
Kasta sten på en sjukling bara, som RÅKAR gilla småkillar i 24-årsåldern

Mitt i filmen, innan en scen frågar sonen:
"Mamma, vad betyder OSKULD?"
Oj, va,(skrattar generat) eh, DENNY, jag tror jag passar över den frågan till DIG!
Fegis-sambon:
"Nähee du, den frågan kan mamma allt svara på själv!"
Fegis-Morsan:
Nä, det är en fråga för pappa i huset, du är ju hans pappa när han är här!

Sonen tittar på Fegis-mamma och Fegis-pappa som om han var på en tennismatch.
Förstår att detta är ett KÄNSLIGT ämne.

Fegis-sambon skrattar och VÄGRAR hjälpa mig på traven.
Ja, då måste man ju svara så jag sa:
Ja, det är när man aldrig haft sex med någon!
(piju, okej nu sa jag det, lägg ner nu...)
Den frågvise sonen:
"Uhu???" och såg frågande ut.
AMEM, du vet SEX, alltså ja du vet väl, inte haft sex?
Tittar uppmuntrande på sonen.
(pliis, säg att han fattar, kom igen nu trögis...)
Sonen:
"Va?"
Jamen du vet, när man GÖR BEBISAR ihop typ!
(gud så pedagogisk man kan vara...)
Sonen:
"Aha, jaja och så rodnade han.
Och JAG MED.

Gud så jobbigt, varför måste ungar fråga så...
Jobbiga FRÅGOR!?

Två sekunder senare:
"Men mamma, vad heter det när man har TVÅ MÄN SAMTIDIGT DÅ?"

(MEN HERREGUD, ska ungen ta LIVET av mig???
Vart kommer dom här frågorna ifrån?
)

Vadå, vad menar du, TVÅ MÄN, va?
"Ja, men när man är kär i två eller så, du vet?"
Ja, DET HÄR är iallafall en fråga för pappa Denny, sa det abdikerande ORAKLET.
Ville gärna lämna över den kronan av VISHET till honom.
Sambon skrattade järnet i soffan och VÄGRADE ta på sin sin bonuspapparoll och ställa upp!
Vilken svikare!

Ja, men det kan ju vara att man är bigamist, alltså kanske gift med två stycken.
Fast det är olagligt.
Sonen:
"Nä, men det där ooootr... vad heter det ooo...?"
Jaha, du menar otrogen, alltså när man är tillsammans med EN person och håller på med en annan samtidigt.
Sonen den kunskapstörstande:
"Ja, OTROGEN var det!"

(okej, är han KLAR nu med den lilla pinsamma frågestunden måntro? )
Ja, han var han klar och JAG kunde pusta ut.
Och sambon, han var ju inte mycket att hålla i handen i dessa jobbiga frågor.
But what comes around, goes around...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0