Alldeles för billigt...

Herrgud, jag tror knappt mina ögon, SOL idag!
Det började dock med dimma så risken finns väl att det dyker upp igen.
Idag blir det garanterat stranden, vilken...?
Det får dimman utvisa

Jag ligger i startgroparna att sticka över till tygaffären, skall köpa mera "djurtyg" och sy ikväll.
Kanske ringa Klokboken, min ledstjärna här i livet OCH affärslivet och fråga vad jag ska ta i pris.
Nu när jag ger mig in i "sybranschen" också, behöver jag lite nya prisråd från henne.
Jag brukade säga mina förslag på priser när jag började att sälja virk-o-stickat, då sa hon:
"Alldeles för billigt!", och så sa hon vad hon tyckte.
Då tog jag något mittemellan av våra båda förslag, funkade finfint för mig, då sa hon iallafall:
"Alldeles för billigt!"
Nåväl, "fast jag vill ju sälja" sa jag då.
"Alldeles för billigt!"
Då kanske jag höjde någon krona till.
Hon är så bra att ha min älskade Klokbok!

Provade min löskrage imorse när jag vaknade, för att se om jag fortfarande tyckte om den.
Var den så härlig som jag tyckte igår?
Jo, jag gillade den lika mycket som igår, om inte mer!!!!
Tyget gör sitt, det är liksom tung-mjukt, älskar det.
Inte TUNG-tungt, utan en skön tyngd liksom, den faller bra pga av "tyngden".
Jag ville nästan att det skulle vara KALLT idag så jag skulle kunna ha den på mig.
Nu är det ju varmt, så den får ligga och vänta på en kallare dag eller kväll!
Det är faktiskt en stor tillfredställelse att ha gjort något som man gillar själv, en STOR EGO-KICK.
Hur enkelt det än må vara, som denna löskragen, jag liksom myser inombords.
Nu har jag inte tid med er, det är en hund som vill gå ut och en tygaffär som hägrar OCH...
En strand som väntar!
Återkommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0