Brännhaga in da house...

Oj, ett helt dygn, har ni saknat mig?
Nähe, inte det.
Men jag skriver väl några rader ändå, för här har det hänt massor.
Igår, ja kvällen efter den URTRÅKIGA DAGEN tog sig.
Jag och Milousan gick en promenad till på Hällarna nedanför och tittade på dom som sprang "Halv-maran".
Hörde ett "Heja Madde, heja Madde" och hittade en gammal arbetskompis vid en vätskekontroll.
Hon undrade om jag och hunden behövde påfyllning i VÅR "Stros-mara"...
Nä, vi var rätt okej med tanke på tempot vi höll.
Milou fick en halv kanelbulle av hennes dotter, det var gott tyckte Milou.
Jag...
Smugglade under ett tuggombyte i bullen undan bullen från hunden.
Kände att:
SÅNT ska "vi" inte få smak på.
Dvs Milou då.
Hårda bud i Mellerud

Sen blev det dusch för min del, och så drog vi ner på Nunnan.
Som vi numera brukar säga nuförtiden i våran släkt:
"Nunnan, vårat andra hem!"
Det var Thomas Augustsson sista kväll, självklart var vi tvugna att gå.
Hunden var kissad och bajsad klockan 18.30, vi promenerade ner och folk och fä slöt upp.
Jag...
Beställde en alkoholfri drink baserad på MEST apelsinjos och fisksoppa, soppan var JÄTTEGOD men...
Fisksoppan återkommer vi till ytterligare lite senare.
Så drog trubadur Thomas igång, och vi med!
Morbror Frasse/Don Corleone fick samtal till Norge från spexiga släktingar på gotland...



Det sjöngs ALLSÅNG rätt i örat, rätt skråligt och hemskt gissar jag.
Själv skrek jag och Moster Puff och klämde i för kung och fosterland!
Undrar om det hördes något över huvudtaget...?



Mamma försökte också sjunga mellan skrattsalvorna...
Stackars Morbror Frasse, han längtade nog tillbaka till sina galna, skrikande släktingar.
Eller så var han glad att slippa oss.
Fast...
Lite senare så upptäckte jag att han försökt ringa mig, sin dottri och svärson.
Trodde han att vi skulle höra våra telefoner i LARMET som pågick på Nunnan, nej, det gjorde vi inte.



Ja, vi sjöng, vi busades, uppstod dråpliga situationer och det fylldes på vid det såklart ROLIGASTE bordet på hela stället under kvällen.
Av folk då såklart...



Bästisen med nyfunnen vännina...



Syster-Yster och jag.
Lite sur blev jag när jag såg den här bilden...
HUR kan HON vara brunare än MIG, när hon har jobbat hela sommaren och jag har haft semester????
Har hon fusksolat eller var är det frågan om?
Hon är brun och jag rödvit.
Mycket märkligt, hrmph.



Och så Moster Puff med en för oss KÄND beundrare, Classe.
Eller LASSE som morsan envisas med att kalla honom.
CLAES, säger vi då upplysande, "Ja, Lasse, Classe, whatever", säger mamma då!
Men hur vi känner till honom är en lång...
Nä, han jobbar på Björkhaga och har lärt känna kusinen som bor i Sanda, och SÅ har han fått lära känna hela våran släkt typ.
Stackars karl.
Igår var inget undantag, fast då gick han från den "Ordentlige servitören/fixaren" till "Party Classe".
Jepp, det vart häxblandningar varvat med bira och allsångsledare på det.
Vi skrattade gott åt och med honom, om jag säger så...
Och det bjöd han verkligen på.

Moster Puff fick sin ålder avslöjad av Idolen, och DET gillades inte av Puffen!
Va, komma här och avslöja min riktiga ålder för charmören Classe, FY DIG Idolen!
Fast när Charmör-Classe sa:
"Du är en stilig kvinna för din ålder..."
Då var allt förlåtet och vi kunde andas ut!
Moster Puff var charmad upp till sina rodnande öronsnibbar.

När Party-Classe sen, vid ett annat tillfälle skulle försöka göra en "High 5" med morsan...
... och morsan "Generation-40-talist-som-inte-fattar-meningen-med-en-High 5" försökte VIFTA BORT Claes...
Då var det kul.
Jättekul.
Nybyggar-kusinen försökte då visa/hjälpa mamma att göra en H5:a...
Då viftade hon ännu mer bort stackars Claes som blev hängande i luften där med sin "High five" och mamma sa: "Nej, nej, nej", nästan desperat.
Oj vad vi skrattade.
Ja, mycket sång, skratt, bus, och annat smått och gott blev det igår.

Jag fick en sång som "Grattis på födelsedagen" tillägnad mig från Trubadur-Thomas, och han tyckte det var dags att jag och sambon GIFTE oss snart.
Det blev "Kärleken förde oss samman" av Ulf Lundell han sjöng.
Syster-Ysters viskade då:
"Vet du vad det är för datum idag, det är den 30:e juli..."
Herregud, sa jag då, det är ju DIN bröllopsdag!
Och gissa vilken som var HENNES låt på hennes bröllop...?
Jo samma.
Gissa vem som var hennes BRUDTÄRNA på hennes bröllop...?
Jo jag.
Och så fick jag samma låt tillägnad mig på samma dag.
Ja, när det gäller henne och mig så undrar man vad som är slump och inte.
När sång och musik var över var det dags att gå hem.
Men det fanns EN SAK KVAR...
Persbrandt!



Ja, The Man, The Myth, The Micke är ju på ön har man hört.

Framförallt från bästisen Klokboken som ringde och berättade om sitt mycket HETA möte med Micke på Bolaget häromkvällen.
Hon hade mött Herr Persbrandt, han hade kommit fram till henne och frågat om hon var pingstvän...
Nej, sa hon, är du?
Nej, sa han men han ville FRÄLSA henne!
Från vad eller kanske ED VAD, det fick hon aldrig veta.
Men hon fick iallafall prata med Micke.
Hon, som aldrig tyckt att han varit snygg ever...
Hon hade gjort en KOVÄNDNING under natten och sa att "Han var SÅ karismatisk!".
Jag VET, vet sa jag och påminde henne om mitt pinsamma möte på Statoil med stjärnan.
Han har "DET", även om han är sjavig liksom, samtyckte vi.

Såklart hade Piff och Puff hört historien från mig och Klokboken via telefon.
Och när vi var klara på Nunnan...
Då stod kursen klar mot Bolaget och "Persbrandt-jakt".
Fast väl vid Bolaget vägrade jag gå med in, då ville inte Nybyggarkussen gå in med bara mamma och moster...
Så vi gick vidare hemåt.
Jag kom på efterkälken och hämtade upp min cykel, kommer mot G:a Masters och möts av "En minst sagt GALEN KLUNGA släktingar"!
Persbrandt, The Man Himself, ja...
Han satt i fönstret på G:a Masters!
Min gud, dom hade blivit bönhörda eller nåt.
Jaha ja, och där satt han och åt, nästan som ett stackars djur i bur.
Längst ut, på bästa fönsterplats och till allmänt beskådande för förbipasserande.
Och mina kära släktingar skrek ut sitt budskap, folk såg och hörde.
Jag såg Micke och sen...
Ja, då "hände" typ en grej



Det blev snabb sorti från platsen!

Men...
Nu har vi snart alla i släkten en MICKE-historia att dra, inklusive Klokboken.
Och så sa sonen lite uppgivet när jag stod och borstade tänderna:
"Jaha, det var den träffen med Persbrandt... (lång konstpaus)
Som "X" förstörde!"
Men som jag sa...
Det KOMMER FLER, oroa dig inte lille vän, det kommer fler!

Ja, så kom jag hem, och Milousan...
Hon hade fixat att vara själv, UTAN att ha kissat eller bajsat inne i SEX TIMMAR!
Hon låg och sov när jag kom in i köket.
Är hon inte helt otrolig så säg?
Igår fick vi lov att testa och se OM det skulle gå, för vi var ju alla borta samtidigt och det funkade utmärkt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Hon är en pärla till hund!

Sen, efter ca 10 minuter hemma började jag må lite halvdåligt i magen.
Den började kännas lite körig liksom.
Efter ytterligare ca 10 minuter rapade jag så djävla äckligt, och efter ytterligare 10 minuter...
Stod jag i toalettskålen och spydde som en GRIS!
Ja, det kom som en blixt från klar himmel kan jag säga, och fort gick det också.
Utan att bli långrandig:
Efter FLERA incidenter med just FISKSOPPOR...
Så är jag färdig med just fisksoppor.
Ni kan ju bara tänka er, fisksoppa och apelsinjos SEX TIMMAR senare...
Ja, inget jag skulle vilja önska min värsta fiende.
Jag var vaken till halv 5- 5 och sov sen till 10.
Vaknade som ett vrak, men frisk och hungrig.
Bara att notera för framtiden:
ALDRIG MER fisksoppa.
Så det var det.

Idag, ja det var ju mulet i stan, men i Björkhaga var det sol.
Vi drog dit och landade i Björkis 13.30.
Vi har slappat, badat och jag och Nybyggarkussen fick ÄNTLIGEN sola igen.



Sambon, "Kärringen-mot-Larssons-sol-strömmen" även kallad, höll sig i skuggan med kläderna på!
Ja, han kommer ha fint vitt skinn när han blir gammal.
Vi andra kommer se ut som krackelerade gamla krokodilskinn!
Men det KAN ju vara snyggt det också!



Vi har för övrigt döpt om Björkhaga/Björkis nu.
Eftersom det var dåligt väder och dimma i stan idag, hällregn ut mot Hoburgsgubben (som vi förstod det) men sol i Björkis...
Då är det numera omdöpt till BRÄNNHAGA.
För det är där vi bättrar på våran solbränna.
Det är där det bränner gott av sol i skinnet.
Brännhett ställe att vara på.
Nu ska jag sova eftergårdagens, nattens och dagens äventyr.
Imorgon blir det nya, tack å hej från lilla bruna mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0