Hooooonk-honka...

Först när jag vaknade här imorse tänkte jag skriva något SURT om Destination gotlands båtars djäkla tutande nedanför oss i hamnen.
För dom har tutat i tid och otid sen igår.

Dimma javisst, men herregud dom har väl radar nuförtiden och då behöver dom väl inte hålla på och HOOOOOONK-HONKA hela tiden?
Men...
Så läste jag i tidningen att sjöräddningen hade haft fullt upp i dimman igår.
Fullt med segelbåtar som var i nöd, och jag tänkte om.
Klart dom måste HONK-HONKA trots radar, dom är ju asstora och kan köra på någon liten båt kanske, små segelbåtar som kanske INTE har radar eftersom dom har gått på grund till höger och vänster, folk som skadat sig, små fiskebåtar, snipor.
Kanske bra ändå, att dom HONKAR så andra båtar vet att dom kommer.
OCH så att dom stora båtarna inte kör på varandra igen, ifall TEKNIKENS UNDER skulle visa fel.
Gnällkärringen ska hålla tyst
Säkerhet går först, HONKA på ni bara!

Dimma och plaskvått idag.
Men jag klagar inte på det, jag är rätt solmätt faktiskt och ska gå på stan och köpa present.
Kanske kolla med Syster-Yster om vi ska luncha.
Sen ska jag virka på den "Turkosa", jag räknar med att bli NÄSTAN klar idag.

Annars har jag sovit som en stock.
Är ändå inte utvilad.
Jag läser min nyinköpta bok "Utrensning", och DEN ÄR BRA!!!
Trodde den skulle vara, som jag skrev häromdagen, hypead till max.



Men nej, nej, nej den är mycket bra.
Jag trodde den skulle vara tung och öststadsgrå med jobbiga tragedier.
Men det är ett porträtt av kvinnor med styrka och överlevnadsinstikt trots krig, förtryck m.m.
Jag rekommenderar VERKLIGEN den här boken!
Jag blir helt uppslukad.
Och jag älskar när en författare lyckas skriva så berättande så MAN SER ett rum eller en person framför sig.
Jag kan SE hennes berättande framför mig när jag läser, det är en gåva anser jag.
En riktig författargåva, jag önskar att jag hade en sån gåva.
Och författaren är väl bara 30+-någonting, vart ska detta sluta...?
Hon är begåvad.
LÄS, läs, läs om du missat denna boken.
Svart ibland ja, men ett stycke 1900-tals historia med ljus och kvinnlig styrka.
Me like.

Nu ska jag sparka upp sonen för hans pappa kommer snart, det har blivit pappa-vecka igen.
Väcka sambon som ska städa.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0