Vecka 29 + Fylla = Död!

Regnet står som SPÖN i backen, det vräker ner.
Och jag...
Känner mig som en galopphäst i startfållan!
Bara redo att sätta igång, ja, gissa med VAD...?
Att SY såklart!



Kunde väl inte bli bättre tajmat idag, jag som köpte BURDA och allt igår och nästan längtade efter lite regn så jag skulle kunna stanna inomhus och sy!
Och så blev det regn idag!
HURRA!
Såg jag iofs redan på nyheterna igår, men det har ju stämt "sådär" med vädergubbarna i sommar tycker jag.
Det har mest varit fint väder, och man/jag har inte kunnat stanna inomhus LAGLIGT när solen skiner.
Det gör man ju bara inte.

Men jag kan inte sätta igång riktigt ännu, mitt syrum ligger ju vägg-ivägg med sonens rum.
Förmodligen blir det inte så poppis om jag sätter igång och "kör" symaskin precis brevid hans huvudända för tidigt.
Det är lite därför jag känner mig lite som en galopphäst i en startfålla, jag är redo att sätta igång NU...
Men får visa hänsyn till den 11-årige nattsuddaren!
Iallafall till klockan 10.00, sen får det vara nog på sovandet, då kan jag inte vänta längre.
Ja, HÄNSYN var det ja...
Men herregud, jag har varit vaken sen 07, halva dagen har ju redan gått
När jag bloggat klart här ska jag sätta igång och skära mönstret, sen tyget och nåla.
Förbereda symaskien.
Hoppas den blir fin.
Dräggel.

GILLAR Alex Schulmans krönika...
IDAG IGEN!
Huvudet på spiken Alex, du har verkligen fattat läget här på ön.
Skönt att du inte ger upp på dom buttra gotlänningarna än på ett tag.
Håll ut, håll lagom tyst, så ska du se...
Dina "40-vänteår" är snart till ända, då har du kanske om du har tur EN bondekompis.
Under tiden kan du gärna höra av dig till mig, du och din fru är hjärtligt välkomna hem på middag till oss.
Vi är inte så väldans buttra och krångliga av oss.
Och så har vi en hundvalp som din dotter säkert skulle vilja leka med.
En valp är en perfekt ICEBREAKER!

Så till mer nyheter i tidningen:
En 30-årig man som druknat i hamnen tidigt igårkvälls.
Sonen ville gå ner på hamnen igår, och se på en massa sportbilar.
Men eftersom jag hade så ont i nacken sa jag att jag inte fixade det, och gick och fixade en film som kompensation.
Så gick ju han och lekte med sin tjejkompis, och jag satt hemma själv.
TUR att vi INTE gick ner, skulle jag vilja säga.
Sambon kom hem och rapporterade under sin sena middag som han åt hemma:
"Fullt pådrag i hamnen, död man i hamnbassängen, kolla "Helagotland.nu!"
Jag avstod och sa att "jag läser om det i tidningen imorgon".
Sonen blev eld och lågor...
Inte nog med att han missat alla dom coola sportbilarna, han hade missat EN DÖING i hamnbassängen också!
Djävla morsan, sitta hemma och vara handikappad just en sån händelserik kväll.

Själv tänkte jag imorse när jag läste GT, om det nu stämmer som står där:
(kortfattat..)
Man dyker från brygga för att plocka upp en kundvagn som åkt ner i hamnbassängen kvällen innan!
????
Men eller hur...?
Jag har bara ETT ORD att skriva:
FYLLA!

I min fördomsfulla "Vecka 29-värld" så är det en man i 30-års åldern som dyker ner i hamnbassängen, förmodligen ASPACKAD, kanske hade han fått för sig att han skulle plocka upp en kundvagn som ramlat i.
Men att en NYKTER person, frivilligt skulle vilja dyka i den där URSKITIGA hamnbassängen och VILJA städa upp på hamnbassängsbotten...
Det finner jag alltför osannolikt!
Tyvärr gör jag faktiskt det.

Fruktansvärt, men inte oväntat skulle jag vilja påstå!

Jag är bara förvånad att inte FLER dör varje år under dessa sommarveckor, och framför allt under vecka 29!
När folk är så satans fulla, så dom knappt kan stå och ha vettigt omdöme till NÅGOT.
Ragglande människor på bryggor på väg till sina båtar, tidigt redan klockan 17-18.00, ragglandes mitt i gatan på hamnen kryssnades mellan bilar utan att bry sig, en del gråtandes (mest tjejer), nerspillda och förstörda kläder, spyendes längs färdvägen...
Med mera skulle jag vilja säga, har ju sett det själv, år efter år.
Kallis gör ju sitt till att bidraga till detta härliga skådespel.
Man har ju sett fylleskådespelet år efter år och förfasat sig, och inte kunnat fatta att fler trillar i och druknar.
Faktiskt.
Fast nu hände det igår.
Och skulle det nu visa sig att han var SPIKNYKTER och bara ville hjälpa gotlands kommun att göra en god gärning och städa upp på botten i hamnbassängen...
Då ber jag om ursäkt för dessa hårda och fördomsfulla ord.
Men jag tror INTE jag har fel.
Tragiskt, avslutar jag med!

Oj...
Nu har sonen vaknat, jag måste sluta omedelbart!
Symaskinen väntar!!!
Vi ses senare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0