Ändå läser man ju skiten...

Idag ser det ut att bli regn...
Men just nu är det klarblå himmel och inte ett moln eller molntäcke i sikte.
Jag hoppas det håller i sig.
Jag vill INTE att det ska regna, isåfall till kvällen.

Läste Alex Schulmans krönika i GT nyss.
Antingen har han plankat min text lite från i går eller...
Så hade jag helt enkel RÄTT i det där om att dom "reagerade med reptilhjärnan" och bara högg, utifall att den var giftig.
Lite lustigt bara att han refererade till "att ormen hamnade i Edens lustgård" och "det nedärvda sedan årtusenden".
Jag använde lite andra ord, men med samma innehåll.
Hm.
Fast nu har jag då INTE storhetsvansinne och tror att han plankat från min blogg kanske...
MEN...
Det var lite samma när jag skrev att Almedalsveckan var ett "Monster" som Palme skapat.
Han skrev inte exakt samma, men det var ett litet stycke som jag tyckte mig känna igen.
Kanske han läser och tjyvar?
Nä, förmodligen inte, jag och Alex tänker kanske bara lite lika, och så har jag bara livlig fantasi och blogghybris

När man sen läser vidare i krönikan om "hur stor nyheten" blev på våran lilla ö.
Att "en skjutjärnsjournalist" ringer och ställer allvarliga frågor kring ämnet om den där djäkla ormen...
Då håller jag ju med Alex!
Har dom inget annat att skriva om?
Så fjompigt.
Folk blir misshandlade och en massa annat hemskt, som bara blir till SMÅ notiser i tidningen.
Men när Calle Schulman slår ihjäl en hasselsnok, då blir det KRIGSRUBRIKER.
Heja Gotlands Tidningar, som vanligt
Fast ändå läser man ju skiten.
Och GOTLAND är som vanligt, en storm i en ankdamm!
Snart kommer det väl arga insändare i tidningarna också, från "uppretade gotlänningar" med krav på att Bröderna Schulman ska försvinna från gotlands yta.
Jag kan redan se texterna:
"Passar inte galosherna, så försvinn och åk hem till stockholm!!!!".
Det behövs så lite för en gotlänning att reta sig på liksom.
Reta inte upp bönder och annat löst folk, för gotlänningar är väl ändå det mest LÅNGSINTA folk som går på jordens rund...?
Reta inte en gotlänning för du kommer ALDRIG i nåder igen!
Mig inkluderad
Beroende på vad det gäller förstås, FNISS.
Nåväl, nu struntar jag i Bröderna Schulman och GT, och går vidare med min morgon.

Jag måste nu vrålgosa med min lilla valp i 10 minuter, jag kommer ju inte se henne på ett helt dygn.
Sen väntar jobbet, vi ses imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0