Mitt brännsår på tån...

Jag skriver nu av ALLT det kroppsliga på en gång:
Vaknade här och kände att, det gör ont i mitt fejs!
Tittade mig i spegeln på badrummet och kunde konstatera, du har bränt dig!
IGEN.
Tomat, branbil eller kokt kräfta, välj själva.
Detta är fan i mig inte bra alltså.
Glömde solhatten igår och eftersom det var vind vid havet, så kände jag alltså inte att det tog lika mycket som det tydligen gjorde.
Jag vill inte bränna mig, det är inte bra för min rosacea.
Jag har varit djävligt slarvig i sommar.
Inte bra, inte bra, skräpning från och med NU!

Så har jag ont i BÅDA mina stortåar.
Sedan typ 1½-2 veckor tillbaka har jag inte kunnat ha täckande skor på min vänstra fot, för jag brände mig nämligen på en BJÖRNLOKA/jätteloka.
Ja, jag såg en stå där så ståtlig och fin på Hällarna och var tvungen att gå fram och titta.
Och jag VET ju att dom är giftiga som satan, så jag aktade mig noga...
Trodde jag.
Men lyckades i min försiktiga närgångenhet nudda med min vänstra tå mot stammen och bara några timmar senare hade en liten blåsa blommat upp.
Efter två dagar, var halva tån uppblommad av en JÄTTEBLÅSA som jag nu försökt "operera" på.
DET SKA MAN INTE GÖRA, men det har jag ändå gjort.
Punkterat, sprutat in både asolsprit och vanlig sjukhussprit, och den bara inte ville ge sig.
Spelade ingen roll hur många gånger jag punkterade den per dag...
Den bara fortsatte vara "Blåsa sig", värka och vätska sig, plus att det kom två till efter ytterligare några dagar, lite längre ner.
Misstänker att själva vätskan smittat, för där brände jag mig dock inte!
Då...
SKAR jag helt enkelt UPP hela blåsan, dvs halva tån, och det ska man såklart inte heller göra!
Med tanke på infektionsrisken då såklart.
Fast må det bära eller brista tänkte jag, och det har burit!
Jag har tvättat och tvättat och hållit det rent, nu har det liksom torkat ihop och gör ont...
Men inte så ont som förut.



Så ser ni en sån här maffig växt, gå inte fram och titta, ta framförallt inte på den...
För det kan gå illa.
Idag upptäckte jag sen att jag fått ett sticksår lite större modell på den andra tån.
Förmodligen stack jag mig på något igår på stranden.
Ont och sår på den tån alltså!
Klag, klag och jämna plågor.
Nog från sjukstugan!

Just nu väntar jag bara på att sonen ska sticka iväg med sin far en litet tag och jag ska fixa mig och hemmet iordning och sen...
Räkna mina semesterdagar och ringa jobbet (vilket jag glömde igår :S) och sen...
Ringa en restaurang och sen...
Ska jag SY.
Hej med er, vi ses senare när jag sytt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0