Kanske, mjo, mja...

När jag vaknade imorse sken solen, om än med LITE moln här och där.
Nu, 1½ timme senare är det helt molnigt.
Jag ligger efter med tvättandet och slängde in världens största vittvätt....
Blir svårt att torka den om inte solen kommer fram igen!
Jag har dessutom MINST tre/fyra maskiner till som behöver köras och vi har NOLL torktumlare i huset.
Jag dör inte av regnet, jag har annat jag kan göra men...
Jag behöver tvätta och framförallt torka tvätten några dagar framöver nu!

Igår slängde jag in en maskin med bara t-shirts.
Den har hängt i snart ett dygn.
Försökte hänga den i badrummet och sätta på fläkten för att få in lite cirkulerande luft.
Den var förmodligen lika fuktig iallafall och tvätten är fortfarande fuktig på sina ställen, framförallt runt nacken...
Kommer lukta surt så fort herrarna som äger tröjorna blir lite svettiga när dom bär dom.
Kul för dom.
Nä, fram med solen, eller ÅTMINSTONE uppehållsväder.
Jag måste få tvätta, BASTA.

Och Milou...
Ja, här befarade jag att hon skulle bajsa inne inatt.
För regnet vräkte ju ner hela dagen och kvällen, och hon vägrade bajsa efter 15-tiden.
Det var KISS och sen ett djäkla stretande i kopplet för att snabbt komma in.
Jag stod på mig, även dom andra familjemedlemmarna, men hon KNEP!
Innan jag la mig vid 23-tiden så var jag ute i hällregnet i minst en kvart med gummistövlar, regnjacka och paraply...
Men hunden vägrade skita.
Okej, tänkte jag, då får du väl bajsa på dig då om du ska vara så himla envis.
Och så hörde jag henne knapra på sin hundmat när vi kommit in och jag torkat henne.
Jag stängde in den så nyss frispringade hunden från samma dag.
Skit på golvet HÄR i såfall, men inte på några mattor tack!
Vaknade...
Ingen "olycka" på golvet så långt ögat kunde nå!
Piju, håll som sagt i minnet att hon inte bajsat sen klockan 15 eftermiddagen innan, det blir rätt många timmar.
Men gissa om det var bråttom imorse, jo det var superbråttom!

Idag, eller NU funderar jag på att bryta min frivilliga motions-vila.
När var jag ute och gjorde Vibblerundan sist?
Ja, jag kan ju kolla här på bloggen, men det orkar jag inte.
Jag gissar GROVT på 5-6 veckor iallafall, lägger man då till att jag sen jag skaffade hunden bara varit ute 1 gång i veckan.
Alltså på "LÅNG-1-mils-promenad", dom "små" har jag ju gjort, men det är ju ingenting för mig.
Ja, det börjar bli dags, annars kommer jag aldrig iväg.
Nu mår stortårna okej också så...
Vad stoppar mig?
Inget.
Bara jag själv och min latmask som jag matat flitigt under många veckor nu.
Dags att sluta föda latmasken, och INTE gå in i förpuppningsstadiet utan skippa det och bli fjäril på en gång!
Nu...?
Kanske.
Mjo.
Mja.
Eller...?
Kom igen.
Jo, jag SKA.
Mmm.
Snart.

Hur dagen i övrigt kommer se ut?
Ingen aning, jag har ingen plan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0