Det ljuvligaste...

Först lite nytagna bilder från idag...





















Är hon inte det ljuvligaste som gått på håriga tassar och klär i päls så säg...?
Dagen har som jag skrev imorse, spenderats i trädgården.
Och jag och Milou har även gått vår förmiddags och kvällspromenad.

Inte blev det regn heller, som dom sagt på nyheterna att det skulle bli.
Inte en regndroppe så långt ögat kunde nå.
Iallafall inte hos oss.
Våran trädgård är nu väldigt uppbränd på sina ställen och endast lite grönt där det finns skugga, lite regn TACK!
Men nej, det har varit sol och lite molnsjok ibland.
Jag har tyvärr bränt mig och ser ut som en tomat i fejset, inte så himla bra.
Och för att spä på det så bara vräker jag i mig saltig mat.

Vi har sett "The king´s speech" här ikväll.



Det var banne mig den mest roliga, ömsinta och rörande film jag har sett på länge!
SKITBRA, rent ut sagt.
Jag trodde faktiskt inte att den skulle vara så himla bra som den var, och jag trodde inte att den skulle gillas av sambon.
Men...
Han har skrattat högt och detta TROTS att det var en DRAMA-film.
Sambon som är så petig
Nu ska jag hoppa isäng, imorgon väntar jobb igen.
Jag hinner nog blogga innan.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej !

Blev tvungen läsa Dina bloggar lite bakåt i tiden.Det har tillstött så mycket mera i min vardag att jag inte hinner med.

Slog mig javistja.Madeleine hade ju köpt hund.

Kom ikontakt med grannen en ung tjej som jobbar i Nynäshamn och bor i det andra trapphuset. Hon har två Pitbullterrier en vit hane och en ljusbrun tik.

Så står jag där och halvt lovar att tiken kan jag gå ut med, men hon sa jag måste ta hanen också.



Jag är lite skeptisk mot rasen.Och inte känner hundarna mig.

Ljög och skrev på en lapp o.satte upp i hennes trapphus att sjukgymnasten inte tyckte det var lämpliga rörelser för mig med ryckningar i kopplet.

Tänkte inte på det då, ville bara vara snäll och hjälpsam.De stackars hundarna sitter instängda 6-8 ibland 12 timmar utan att få gå ut, hör genom betongen hur de skäller.

Har ringt Djurvården, de kunde inget göra.Isåfall ska man anmäla till polisen så tar de hand om saken.

Kanske hon misstänker att det är jag som gjort det, då kan jag få fan för det.

Djurvården föreslog hundpensionat,omplacering m.m.

Hur fan kan man skaffa hund 2 dessutom när man jobbar så långt ifrån.

Grannen som jag umgicks med tidigare när jag drack.Hon sa att de bor där i andra hand.Har inget hört.Tror det finns en man hos henne men helt säker är jag inte.Ser hur tokigt ut som helst denna tunna lilla tjejen med dessa hundar.Hon skulle haft en liten terrier.Om hon nu vill ha ettriga hundar.



Såg när hon kom ut med tiken den gjorde ifrån sig nr2 tre ggr på raken för hon hade hållit sig i så många timmar.

ch inte hade matte en påse utan använde en tom cococolamugg i papper som låg slängd på marken, då gick jag in och hämtade några Tictac-påsar, som kommunen satt upp.(Jag har hittat dem utspridda på marken,här och var.



Hur tycker Du jag ska göra ,ska jag anmäla till polisen, andra säger skit i det, jag tänker ju på djuren.De lider ju.



Lilla Milou sköter sig och är hur gosig som helst.



Så Du hade haft hund innan.Ja då vet Du ju hur det funkar.Och kan det mesta.



Kram Mi

2011-06-12 @ 08:43:05
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren herself...

Ja, det funkar jättebra med Milou och jag är ju både gammal "hund-och en massa andra djur"-och hästtjej, så jag känner mig RÄTT bra som hundägare.

Ja...

Det där med dina grannhundar...

Det är ju rätt svårt det där med att anmäla sina grannar.

MEN...

Om det är så illa som du beskriver, då hade nog jag anmält.

Det låter helt vansinnigt att hundarna får sitt så där instängda dagarna i ända och dessutom är det ju en ras som KRÄVER mycket motion och stimulering.

Jag hade nog börjat med att prata med hundägaren och om hon inte ser till att skaffa hjälp med hundarna på dagarna...

Då hade jag anmält.

Lycka till, kramar Madde

2011-06-13 @ 11:28:46
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0