Får ta skulden/äran/smällen...

Vaknade JÄTTESENT idag, jag såg nämligen film JÄTTESENT igårkvälls.
Började se filmen vid 22.35 och trodde inte att jag skulle orka se hela filmen, med den var faktiskt så bra, hemsk, vacker och hoppfull på en och samma gång, så jag vart liksom trollbunden av den.



"Flickan från ovan", svensk titel, "The lovely bones", engelsk.
Den gick på vår filmkanal Canal +, och har ni den filmkanalen tycker jag absolut att nu ska se den här filmen.
Den är lite svår att förklara för den var så speciell faktiskt...
Det handlar om en ung flicka som blir mördad av en pedofil, hon hamnar i "mellanlandet" mellan himlen och jorden.
Hon stannar kvar i "mellanlandet" för att följa sin familj och sin mördare.
Man blev liksom ledsen, glad och i en del av filmen var det en ren nagelbitare.
Den hade allt, av någon konstig anledning.
Läskig, ledsam och glädje!



Och flickan som spelade huvudrollen var bland det sötaste jag sett...
Hennes ögon var HELT OTROLIGA.
Ljust-ljusblå med en mörk ring runt irisen.
Man kunde liksom inte sluta stirra på hennes ögon.





Hon var så näpen så det var inte klokt!
Och hon spelade JÄTTEBRA.
Det är nog inte sista gången man ser henne i en film, gissar jag.

Ja, så jag gick och la mig 00.45, det blev lite FÖR sent.
Nu ska jag ta mig ut medans solen skiner, det ska ju bli dåligt väder i eftermiddag.
Sen ska jag faktiskt kolla upp det där med symaskiner.

Hörde förresten på nyheterna igår om Håkan Juholts särbo...
Att hon varit åtalad för bedrägeri, försök till att försnilla till sig lite stålar, skulle man kunna säga.
Och att Håkan GLÖMT berätta detta för dom som valde honom som partiledare.
Jaha ja...
Det kanske hade varit bra för Håkans del om han sagt något, för nu framstår han ju allt som en "mörkare" redan.
Jag är inte helt säker på att han blivit VALD, om dom som valde ut partiledare, hade vetat om detta.
Dom hade nog velat ha ett HELT OBEFLÄCKAT blad, med all turbulens som varit inom sossarna.

SAMTIDIGT som jag tycker synd om hans särbo.
Hon blir uthängd i press och tv, inte kul.
Hon har sonat sitt brott och kommer förmodligen aldrig göra om det.
Hon kommer nu framstå som en syndabock inför hela svenska folket, inför sossarna som hoppats på en frälsare som nu verkar "ha något skumt ihop med Maria Magdalena" (om ni förstår vad jag menar),  kanske Håkan kommer klandra henne för att hon sabbar HANS karriär nu när den äntligen tar fart efter allt harvande i små skitkommuner under årens lopp.
Nu är det ju äntligen hans tur i rampljuset, och så har HON fifflat.
Döds-förhållnade-dom?
Ja, det knep i hjärtetrakten å hennes vägnar.
För en följetong kommer det förmodligen bli, hon kan bara HOPPAS att japan-krisen blir värre och att Libyen revolten tar drastiska vändningar...
Så tidningarna har ANNAT att skriva om.

Men går det sen dåligt för sossarna, opinionssiffrorna pekar neråt igen...
Då KAN det bli så att SÄRBON får ta SKULDEN/ÄRAN/smällen för det!
Skulle inte förvåna mig.
Nu ska jag ut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0