Kasta pärlor på ett svin som bor i TÄLT...

Nu är det dags för VIRKJOBB igen.
Jag ska slutföra "sjalen från helvetet" alldeles strax.
Vet inte hur många timmar det tar, men jag gissar på 2-3, ska på "Stickcafé" på Facebook också.
Sitter just nu med en kopp té och har ÄNNU INTE fått upp värmen sen jag kom hem från jobbet.
Inte ens en skållhet dusch hjälpte.
Mina fötter är desstom iskalla trots strumpor, raggsockor OCH fårskinnstofflor!
Iskalla ända in i skelettet
I hate freezing
Jag undrar hur många gånger ni sett mig skriva det här på bloggen under denna LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA vintern?
Det börjar nästan bli tjatigare än min whiplash förut, misstänker jag.

Igår köpte jag en bok som jag läser på jobbet.
"Alfahannen" av Katarina Wennstam.
Jag har hört talas om författaren och har tänkt att jag skulle läsa hennes första bok "Smuts", men aldrig kommit så långt.
Nu hittade jag den här på rea, 30% av på priset, så jag högg den för att ha något att läsa på jobbet som sagt.
Och jag hann INTE MÅNGA blad in i boken så tänkte jag:
Handlar den här om Mikael Persbrandt?
Är det en fiktiv roman eller en utlämnande biografi utan Persbrants tillstånd?
Eh, ja, den ENDA jag såg framför mig när jag läste beskrivingen av huvudpersonen var MP, hela tiden.
Hans manér, hans sätt typ allt.
När det sen beskrevs att "den kände skådespelaren Jack Rappe" körde en BMW och bodde "i en lyxvilla på Ingarö" då tänkte jag:
DET ÄR Mikael Persbrandt, det måste vara han som hon använt som "modell" för alfahannen/skitstöveln!

Jag var rätt trött igår, så jag kom inte så jättelångt, men jag ser framemot lördagsnatt när jag kan läsa vidare.
Det ÄR en fiktiv roman...
Men hon HAR plankat Persbrandts personlighet rakt av.
Och när jag googlade det på nätet nyss, bara för att kolla...
Så är det inte bara JAG som tyckte att likheterna är slående, det fanns fler.
Jag undrar vad mammas älsklingsskådespelare tycker om det...?
Jag ska ge mamma boken efter jag läst ut den, ska se om HON märker någon slående likhet med Micke.

Moammar Khadaffi (eller vad han nu heter ;) är nog faktiskt inte bara diktator, han är nog KOMIKER också.
Idag när jag läste Aftonbladet från igår, stod det om hans tre timmars tal.
Och om firadet av "Folkets dag" som "Libyens folk" och inte han hittat på.
Han sa säkert en HEL MASSA KNASIGHETER under sitt tre timmar tal, jag kommer citera några ROLIGA...

13.40:
"Det är folket som styr landet sedan 1977, då han lämnade över maken åt det Libyska folket.
(Jo tjenahoppla...)
Vi kommer sätta två fingrar i ögonen på dem som utmanar det Libyska folket!"
(Eller spränga dom i luften med bomber och granater, potaito, potato. )
13.45:
"De senaste dagarna har vi hört mitt namn nämnas utomlands...
(Undrar varför...? )
Jag har inget att göra med det här!
Jag ledde revolutionen, sen gick jag tillbaka till mitt TÄLT!"

Jag stoppar i mitt citerande och utbrister:
TÄLT?
Tält, oj, jag ser framför mig den ÖDMJUKE Khadaffi leda en revolution och sen rida ut på sin kamel mot solnedgången till sitt BEDUINTÄLT.
Stiga in till sin hustru och 15 barn, få ett fat med kryddstark couscous och kyckling i, dela det med sin familj som alla äter från fatet med händerna och sen röka FREDS-VATTENPIPAN!
Vara nöjd med sitt lilla revolutionsdagsverke.

Fast just DEN lilla fantasin som JAG spelade upp i min lilla skalle, och som Khadaffi vill ge sken av...
Är som sagt...
EN REN OCH SKÄR fantasi!!! 
Att han skulle ha lett en revolution och sen skuttat hem till sitt lilla tält och stannat där i godan ro...
Yeah right.
Stor humor där!

Sen fortsätter citaten...
15.12:
"Dom har visat bilder från ett palats i Baida, som om det var mitt.
Det var en gåva FRÅN FOLKET i Libyen, ni GAV mig det, ni byggde det.
MITT FOLK i Libyen har gett mig ett hem i varje stad!"

Gud så generöst...
Trots ett folk på randen till fattigdom ( För det är ju endast ett fåtal som fått njuta av oljerikedomarna...) så har det finfina FOLKET byggt honom palats.
Synd, att dom gjort sig till så, det måste ha varit som att kasta PÄRLOR PÅ ETT SVIN, för Khadaffi har ju hela tiden bott i sitt TÄLT ute i öknen.

Ja, och efter det långa talet hoppade Khadaffi in i en GOLFBIL och tuffade iväg med livvakterna gåendes brevid.
Så...
Gulligt.
Ingen MERCEDES här inte, nej en golfbil.
Kanske en kamel hade varit det bästa ändå, det hade känts ännu mer trovärdigt när han ändå var på väg hem till sitt tält.
Men behöver han verkligen livvakter, han som är så ANSPRÅKSLÖS och allt.
Jag undrar sa flundra, om Khadaffi står och ljuger...?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0