Fan och hans mormor...

Idag har det varit ärenden, lite motion och utvecklingssamtal med sonens fröken som stått på agendan.
Jag är som vanligt helt slut!
Åt precis kvällsmat före alla andra, jag orkade inte vänta, jag var skithungrig rent ut sagt.
Utvecklingssamtalet gick bra, och sonen ligger bra till!
Man känner sig alltid glad och nöjd när man kommer ut från såna här samtal.

Det som däremot INTE var lika kul idag, var att jag gjorde en sak som jag säger att jag aldrig ska göra...
Aldrig gör...
Kanske bara i gång vart tredje år.
Och varje gång jag gör det...
Då blir det så som jag inte vill att det ska bli.
Hängde ni med där?

Jo, jag brukar aldrig gå och handla saker när jag tränat i mina sunkigaste träningskläder!
Och mina sunkigaste träningskläder, har jag alltid när jag är ute och går på typ Hällarna och Vibblerundan.
Och speciellt INTE EFTER ett träningspass.
Då luktar dom både källare och svett.
Så idag...
Jag gick förbi Tyglagret och tänkte att jag smiter in där och köper lite tråd till mitt linne jag håller på och syr.
Det är nog inte så många där inne så här dags.
Och då skulle jag spara lite tid.
Jag går in, det är två tanter före mig, jag har dom sunkigaste av dom SUNKIGASTE träningskläderna.
Det kommer mer och mer folk in, och ställer sig på kö efter mig.
Och söltanten som är FÖRST...
Hon tar verkligen, verkligen god tid på sig!
Och ska ha allt från garn, till mönster, till fan och hans mormor.

Jag tänkte:
Varför gick jag in här i dom här kläderna, när jag VET att det alltid blir såhär????
Varför?
Ska jag gå?
Men, så blev söltanten klar, nästa tant...
SÖÖÖÖÖL...
Jag började känna att jag verkligen stank svett och sunk.
Så blev det äntligen min tur, jag köpte min tråd och pep ut.
Aldrig mer, aldrig mer går jag in i en affär i sunkiga träningskläder för ett snabbärende.
För det är då...
Det aldrig blir ett snabbärende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0