Sängen är inte alltid bäst...

Det blev promenad idag, jag tjatade mig till att sambon skulle följa med.
INTE OFTA det händer, jag brukar ju njuta av ensamma promenader, men idag ville jag faktiskt ha sällskap.
Han var inte så pigg på detta, för "han var så trött"!
Men VEM är inte trött idag liksom, och då har jag ändå jobbat dygn, du har legat på sofflocket hela dagen igår.
"Kom igen, upp och hoppa snigelsoppa, pliiis!!!!"
Ja, han kom igen, och vi gick.
Men jag fick inte ha något tempo idag, så promenaden som annars tar 1 tim och 10 minuter...
Tog 1 tim och 40 minuter ca, ja, jag brukar ju klocka sånt.
Skitsamma, vi kom ut, jag hade en "hare" bakom mig, och jag tror sambon tyckte det var lite skönt ändå.
Sängen är inte alltid bäst.
Fast sambon håller nog inte med mig i den frågan.

Nu har vi hämtmiddag bakom oss, vi ska se film och sen ska jag se "Pan Am".
Tänker på klänningen och planerade att jag skulle få sy på onsdag, känns djäkligt långt till onsdag.
Imorgon blir det ju en massa husligt jobb, tisdag jobbar jag, onsdag ledig.
Då blir det sydag.
Jag längtar.
Funderar redan på att göra en till sen, jag har tyg kvar och cerise tygfärg också.
Sen...
Har jag svart tygfärg kvar, och då har jag tänkt mig ett linne till det, i en jättefin, annan modell.
Ja, projekt, projekt, känns som jag kommit igång på riktigt nu faktiskt!
Nu när jag slipper sitta och längta efter RÄTT TYGER.
Dags för film och så ska jag plocka fram en ljusgrå sjal som jag håller på med.
Ingen rast, ingen ro, bara låta fingrarna sno...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0