Inbillad superkoll...

Jag hade inte tänkt att blogga mer idag, för jag var så djävla trött och ledbruten här, men...
Så satte jag på Canal + och började se en dokumentärfilm "Food Inc".
Jag sitter bara och gapar.
Jag undrar vilken STEN jag bott under i hela mitt liv.
Trodde jag var en upplyst människa som ser nyheterna varje dag, har KOLL...
På ganska mycket.
Hänger med.
Men nu har jag insett att efter att ha sett "Capitalism: A Love Story" och denna "Food Inc", att man är så totalt förd bakom ljuset av stora företag och regeringar, så man tror att det är påhittat.
Men det är det inte.
Nu är även denna filmen gjord i USA, men jag tvivlar inte en sekund på...
Att det är i mångt och mycket SAMMA SAK i sverige och världen i övrigt!
Dessutom importeras en massa mat och grödor från olika delar av världen till sverige, bl a från USA.

Ja, jag orkar inte skriva exakt om VAD filmen handlar om, mer än att det handlar om djur, djurhållning, matkonsumtion, grödor m.m.
Och jag vill bara uppmana er, mina kära läsare att se den här filmen om ni kan.
Har ni Canal +, så kommer den förmodligen dyka upp i tablån igen, missa den inte då.
Kan ni söka och hitta den på nätet, försök att göra det.
Den är viktig, för djuren, för grödorna, för människan.
Och min sista tanke när filmens eftertexter rullade upp var:
Tänk vad kapitalism kan göra med människan, jag blir så himla upprörd.
Denna dokumentär var även den...
Väldigt upplysande för en med INBILLAD superkoll!

Min (nya) dator närmar sig haveri.
Jag vet inte vad jag gjorde förut idag när jag skulle godkänna en installation...?
Men den stod och harvade i låst läge från klockan 16 när jag satte på den, tills för en timme sedan.
Då lät den värre än ett viggenplan på uppdrag!
Jag bara stängde av.
Sambon skulle "fråga någon kunnig" imorgon, så får vi se om det löser sig.
Jag har kidnappat sambons dator sålänge.
Fast han använder den ju inte längre, han LIGGER (kn-llar) ju med sin nya mobiltelefon (platttelefon? Iphone? eller vad fan det nu heter, jag har inte en aning) konstant så den KLUMPIGA datorn är överflödig.
Nu måste jag se danska "Lykke" och sen ska jag sova.
Vi ses imorgon!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0