Jag ville mörda henne...

Vaknade här 05.40 att hunden höll på och stökade, skulle upp i sängen.
Jag ville mörda henne.
Så ringde klockan 06.20, och jag hade legat vaken sen 05.40.
Jag ville inte gå upp!
Har jag något val, nej, det har jag inte.
Jag ska ju jobba.
Jag inte bara KÄNNER mig som ett vrak idag, jag ser UT som ett också.

Kom upp, rastade hunden, fixade frulle (kaffe och macka idag), hämtar tidningen, sätter mig i soffan, ska slå på tv´n...
Den är DÖD!
Den gjorde ett försök att starta upp sig själv, sen orkade den inte det.
Den bara står och blinkar en röd lampa längst fram, och inte vet jag hur man stänger av tv´n.
Jag vet INTE vart avstängningsknappen är och jag hittar den inte heller.
Sambon tappade fjärrkontrollen i golvet igårkvälls, vet inte om han pajat den, men då får han allt gå och köpa en NY.
För vår tv har inga knappar någonstans.
Tacka vet jag BURK-TV´N, den kunde man iallafall gå fram och öppna en lucka och sen ställa in kanaler och dylikt ändå, fastän fjärrisen var död.
Det kan man inte här.
Tror jag iallafall, för jag HITTAR inga knappar.

Men jag skulle ändå läsa tidningen, så tv´n är inte det viktigaste ändå, den brukar bara stå på i bakgrunden.
Nu ska jag till jobbet.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ett litet tips bara - dra ur stickkontakten till TV:n!





Kram Ingrid

2011-10-15 @ 10:05:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Madde

Tack för tipset, jag testar det nästa gång det blir såhär!

Sambon fixade tv´n igår, det är bara JAG som är så himla oteknisk ;D Kram Madde

2011-10-16 @ 11:27:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0