Undrar hur många kärlekskranka tjejer...

God morgon!
Idag vaknade jag innan mobilen ringde, då vet man iallafall att man fått tillräckligt med sömn.
Läste min "hundbok/slaskromanen" igårkvälls och får nog hålla med som en recensent skrev, att det ÄR en feelgood roman!
Jag har svårt att sluta läsa när jag väl plockar upp den, ligger och fånler för mig själv när jag läser, tänker att...
Folk som inte har hund eller djur över huvudtaget, vet inte vad dom missar.
Främst HUND nu då´ra i detta fallet.
Och tänk vad en hund och ett djur kan hela en människa, ge ovillkorlig kärlek, vara kloka.
Ja, jag har ju skrivit ett otal gånger sen jag fick hem Milou, jag fattar inte varför jag väntade så länge med att skaffa en ny hund...
Jag ska ALDRIG mer i mitt liv vara utan hund!
Så det så.
Herregud, nu blev det hundtjat här igen

Sonen behövde nya innegympaskor, han och pappsen stack iväg och provade ut ett par.
När sonens pappa sa vilken skostorlek sonen har nu...
Började jag gapskratta.
Nä, nu hittar du på, sa jag, men det gjorde inte pappa.
11½ år och kräver storlek 42, shit, han börjar bli så STOR.
Jag måste mäta honom i eftermiddag och se hur lång han är också.
Just nu gissar jag på 167-169 kanske...?
Vi får väl se om jag har rätt.

Idag har jag en ganska jobbig sak att göra...
Jag ska gå på mammografi!
Inte min första gång jag går på mammografi, jag har gjort det två gånger förut.
Men detta är första gång jag fått en kallelse att gå, "man" har ju fyllt 40.
Och jag tycker det känns lite läskigt för jag är rädd att det skulle finnas något där att hitta...
Och jag har ju dessutom min "sentesisering" av whiplashskadan ganska långt ner, både fram och bak på bröstkorg och rygg.
Det sprider sig liksom som ett "litet träd" som min sjukgymnast uttryckte det en gång, med små nervgrenar långt ner.
Att då "klämma ihop" ett bröst, är jag lite rädd att det ska ge ringar på vattnet på min värk.
Jag har INTE lust att trigga igång den där värken som varit så besvärlig nu.
Eftersom jag gjort det förut och det gjort ONT fastän man då var "frisk"...
Jag håller mina egna tummar för att det ska gå bra.

Nu gick sonen iväg till skolan...
Omgiven av en air av eau de herrparfym!
Undrar hur många kärlekskranka tjejer det kommer ringa hit ikväll?
Mammas lilla snuttegubbe, med storlek 42 i skor...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0