Just one of those days...

Vilken ökendag!
Alltså vissa dagar bar ÄR ökendagar utan någon särskild anledning.
Dom bara är jobbiga utan att man egentligen vet varför.
Jag har bara känt mig grinfärdig hela dagen, inte haft lust med det jag skulle göra, städa, tvätta, baka...
Och när man ändå genomför det, och så fann jag mig själv stå mitt i baket och sakna socker.
Liksom när man är på målsnöret.
Man springer ett lopp som man leder hela tiden och PRECIS när man ska gå i mål...
Då kommer Haile GebreSelassie och bara gliiiiiiider förbi och vinner!

Ridå!

Dessutom oduschad sen över ett dygn tillbaka, för jag ville baka sist av allt för att sedan ta en renande dusch efter allt fixande.
Då har jag inget socker, och kan bara baka ½ plåt med kladdkakemuffins.
Dj-la skit.
Att då gå och duscha och sedan gå och handla, för att SEDAN baka klart...
Det fann jag omöjligt, helt och totalt omöjligt.
Jag kände bara:
Jag orkar inte.

Hunden...
Som dessutom inte kissat eller bajsat sen klockan 07.45 (enl. mamma) vägrade kissa varje gång jag gick ut med henne.
Det var förbipasserande som var intressantare, grannen, grannens cykel som bara stod där, gårdsskatan, måsarna i luften...
Men kissa det gick inte.
Timmarna gick, men inte skulle hundf-a-n kissa inte.
Hon kissade klockan 16.00, åtta timmar senare!
Sonen lyckades när han kom hem från skolan, äntligen.

Mamma skulle då LYCKLIGTVIS handla, jag fick mitt socker efter ett tag.
Men jag kände mig grinfärdig ändå när jag stod där och kladdade.
Nu är jag färdig med allt, men jag är grinfärdig ändå.
Just one of those days.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0