Cavvesnäcka...

När vi la oss igår ångrade jag mig ÄNNU mer att jag tagit bort håret på Milous huvud.
Jag bara såg hennes lilla "stubbade" huvud, som nu liknar sambons hår typ.
Ågren som hette duga.
Jag hade inget fraggelhår som jag alltid brukar busa runt med på hennes skalle för att sen stryka bakåt och ordna till...
Reta mig på...
Nä, det här var faktiskt ingen hit, det tyckte ingen mer av oss mer än kanske mamma.
Det blev, som jag skrev igår, inte längre "våran" Milou, må det växa ut himla snabbt igen.
 
Bästisen "Syster J" hade iallafall en himla rolig kommentar på Fejan igår angående detta med Milous nya frisyr, hon tyckte Milousan blivit "en riktig cavvesnäcka".
Cavvesnäcka...
Jag skrattade högt faktiskt, tyckte det var kul 

Någon annan som fick mig att skratta högt idag på morgonen var Bison och hans krönika.
Han hade lite åsikter om OS och sportgrenen "Gång" bla...

"Under ett flyktförsök från trist trädgårdsarbete (sågning av grenar som enligt Nybergs och Trafikverket hänger för lågt och för nära vägbanan) hamnar jag framför TV:n och 50 kilometer gång vid OS.

Gång är nog den fånigaste och mest obefogade sport som finns.Tecknar-Anders på Svenska Dagbladet skrev en gång: "Gång är som att tävla om vem som kan viska högst".

I det här loppet tycks de flesta, knappt två mil från mål, blivit varnade för oren gång (springsteg) och flera har redan plockats av banan. Just nu talar kommentatorerna entusiastiskt om en svensk på cirka tjugonde plats som ännu inte sprungit. Som om det var en sensation.

Nej, bort med gång från OS och in med högviskning...

Vidare skrev han även...

Dressyrritt finns också på min lista över "onödiga sporter". Jag tror det hänger ihop med min barndoms medkänsla med djur som tvingades göra konster på cirkus. Elefanter som stod på frambenen och tigrar som hoppade genom brinnande ringar. Jag led och blundade. En häst är definitivt inte född för att göra konstiga steg i sidled och utföra dansanta piruetter till musik.

Och massor med vatten på min kvarn får jag när jag hör en expert i tv kommentera en amerikansk häst under OS-dressyren:

- Aj, aj, aj, hans tunga syns, där blir det poängavdrag!"

Ja, det var väl allt just for now...
Eller nä, jag klippte av två fickor på ett par luftiga sommarbyxor också, samt sydde ihop och VIPS...
Blev mina höfter 5 cm smalare!
Tänk så enkelt det kan vara ibland att gå ner i vikt på utvalda ställen 
Och...
Nu är killen med kameran som ska kolla vårt rör, där det sitter en slang fast, 25 minuter försenad!
Jag tror både jag och mamma har mindre magsår av denna korta väntan.
Vi är beredda på det värsta, men hoppas på det bästa.
Hur bra denna "olycka" nu KAN vara...?
Mer om detta senare, nu ska jag odla mitt magsår lite till och vänta på domen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0