Dom har fått oss på halsen...

Och detta fick man stå ut med idag...
 

 
Kristallklart vatten och strålande solsken.
Så otrevligt...
 

 
Jag vet inte när vi stack ifrån stan idag faktiskt, jag tror det var vid 11-tiden och när vi kom till Tofta ser jag på vattnet...
Det var kristallklart och turkost, jag sa till sonen och sambon:
Idag är det SVINKALLT i havet!
Vi kom ut till ett strålande Brännhaga.
Nästan inte en kotte där, bara vi och några få till.
Det var vi, Nybyggarna och Syster-Yster med familj, och vi startade upp med en krusbärspajs-lunch med kaffe skulle man ju kunna säga.
Eller vi gjorde ju det.

Nybyggarna hade desutom varit nere och FÖRSÖKT bada.
Dom hade fått avbryta för dom tappade känseln i benen direkt, när vi sen gick ner och mätte temperaturen var den...
 


... otroligt badvänlig, hela 12 grader.
Ska tilläggas att fyra tokar tog varsitt dopp ändå, just Nybyggarna, sonen och guddottern.
Ja, nog för att jag badat i 14 grader i stekhet luft, men idag blev det inget havsbad för min del.
Jag badade i...
 


... min egen jacuzzi som jag har ställt iordning på Brännhaga!
Eller nä...
Det var visst barnpoolen (den som alla småkidsen badat och kissat i hela sommaren) och GUD vad jag gillar den här bilden, KOLLA, jag ser ut som värsta GLAMMAZONEN, tänkt vad lite vatten kan förlänga ett par ben.
Och va snygg man kan vara på håll 
Sonen som jämt tycker att jag lägger upp en massa (jobbiga och pinsamma) bilder på mig själv, likt denna, men det får han faktiskt stå ut med.
Snart går man klädd i säck och aska, ser ut som en läderväska och har fyllt 80, bäst att passa på!

Man skulle nästan kunna tro att jag är en Hollywoodfru också...
På håll då.

Nåväl, nu släpper vi min fixering av mig själv på den där bilden, men det blir svårt.
Ja, hela dagen låg vi och stekte på Brännhaga, med något riktigt mörkt molntjok som vi fick stå ut med kanske en tjugo minuter - halvtimme max.
Annars strålande sol hela dagen.
Och Syster-Yster sa att dom nog måste sälja sommarstugan i Åminne.
Stackars Nybyggarna, vad har dom nu fått på halsen...?
Typ hela soltokiga släkten.

Först ändrade JAG mig från Lickers till att jag, när jag blir rik, ska ha hus åt Tofta-Björkis-Klintehamn-hållet.
Och nu Syster-Yster.
Vi hänger dom i hasorna, vi har hängt dom i hasorna hela sommaren bara för att dom haft det finaste vädret på hela ön.
Dom åker väl hem och vilar upp sig från oss nu, och vi...
Börjar leta hus PRECIS brevid dom.
 
Det fanns visst tomter "Till salu" där dom bor uppe i skogen, jag tror vi ska kontakta mäklare redan på måndag 
Nä...
Nu ljuger jag igen, vill inte att kussen ska få en chock och paniksälja lilla sockerlådan och aldrig mer komma hit.
Och nu ska jag hoppa i duschen, sonen som dragit till Syster-Yster ringer och frågar om han får gå med dom på stan.
Jag pratade med Syster-Yster och då frågade hon om jag ville följa med...?
Ja, jag kanske tar en dusch och tar med Milou på en liten kvällspromenad, suger ut det sista av turistsommaren...
Trots att jag är dödstrött.
Vi ses sen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0