En morgon i surhetens tecken...

Vaknar av att "Bravidakillen" ringer och väcker mig...
Jag är helt yr i bollen när jag pratar med honom om hur dom lagt upp avloppsrörsbytet.
Vet inte om jag fick hälften rätt...?
Men jag hoppas det.
Hinner inte mer än lägga ifrån mig telefonluren så ringer mamma nerifrån...
"Ringa försäkringsbolaget, vad sa han..."

Men herregud, jag har precis vaknat och klockan är bara 07.30, jag kan ändå inte ringa försäkringsbolaget nu, dom har inte öppnat, vi får prata när jag vaknat till liv.
Sambon kommer in och ska prata, vi blir sura på varandra...
Jag ringer sonen, han blir sur på mig att jag ringer och väcker honom!
"Men du är väl på väg till skolan", säger jag...?
NEJ, det är imorgon!!!

Vad vill du?
"Eh jo..."

Jag hinner ta mig upp ur sängen och ut i köket och på sekunden hör jag morsan öppna källardörren och komma upp för min trapp.
"Jo du, skriva adress, och det här med försäkringsbolaget..."

Tänker: Men va fan!!!!!!?
Behärskning, trevligt tonfall nu...
"Jag ska dricka mitt kaffe och äta lite frukost, SEN kan vi prata okej...?"
Mamma går ner igen.
Jag hinner pusta ut och hinner andas.
Tänker:
Okej, nu tar jag med mig hunden och drar , nu abdikerar jag från trasiga rör och från familjelivet för femhundrafemtielvte gången!
 
Perfekt hade varit om jag hade kunnat fly ut till Lickers idag, men vädret har tydligen behagat ändra på sig.
Det var enbart stora solar utåt där idag, men nu är det sol/moln och senare moln.
Dåligt i stan och ut mot söder.
Neeeej...
Jag är fast i Trist-Träsk eller så hoppar jag bara på bussen och sticker ändå?
Tar med mig ett skissblock och min bok...?
Ja, jag hinner fundera på det ett tag till, för bussen går inte ännu.
 
Inser att jag kanske inte bara stavar "djävlar" fel...
Utan även "iallafall".
Vad har hänt?
Tjejen som var en fena på rättstavning och alltid hade alla rätt jämt, stavar fel IGEN?
Skall "I alla fall" vara särskrivet eller skrivet ihop?
Jag kollade och det SKA vara särskrivet.
Jaha, då har jag lärt mig det.
"Iallafall" blir från och med nu "i alla fall", rätt ska vara rätt.
Bäst att kolla upp ett annat favoritord "herregud", ska det kanske OCKSÅ vara särskrivet?
"Herre gud"?
Återkommer med just den ordforskningen senare.

Nu måste jag ringa försäkringsbolaget OCH skriva ett rotavdrag, innan morsan får spelet.
Så är det att vara husets nya "handläggare" i ombyggnadsfrågor, jobb, jobb, jobb, hela tiden 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0