En njutardag...

Så hoppade Österholmskan på bussen 11.40 mot Tofta, och landade i Tofta 11.55.
Bara det att busschaffisen MISSADE att jag plingade vid Tofta/södra/parkeringen...
Så jag fick hoppa av vid Tofta-tarmen istället.
Jag plingade så fint precis efter hållplatsen innan, och så sa det bara "swisch" så flög bussen förbi där jag skulle hoppa av!


... där, hojtade jag, jag skulle AV DÄR, jag har plingat!
Oj då, sa chaffisen, jag missade visst det, satt i andra tankar, då får du hoppa av vid nästa hållplats istället säger han.
????
Jaha, jättebra, jag som har lite nackont och inte ska bära så mycket.
Men, men, inte mycket att göra åt, jag hoppade av vid "Tarmen"...
 

 


... det var bara knata och gå.
Med en fullpackad badväska.


Och jag kommer fram till ett Tofta...
 

 
Som är nästintill folktomt.
Fan, är det 1 mil strand eller nåt, och knappt en käft...
 




Ja, och som ni ser, det var badvänligt idag också, 19 grader i vattnet när jag kom, 20 när jag åkte hem.
Hade en tant en bit bort som mätte badtemperaturen när jag kom, och eftersom det vart varmare ju längre dagen led...
Så gissar jag att det låg på 20 då 




 


Jag la mig i en jättegrop bakom "vallen", det blåste lite på stranden, så jag kunde bli stekhet mellan baden.
Den hade man ju inte haft för sig själv om det varit högsäsong...
 


Jag i fulhatten...



... och utan fulhatten...
 


Vid 17.30 blev jag upphämtad av sambon...
 


Och jag kan väl bara sammanfatta dagen med att den varit underbar.
Jag har legat och gottat mig med min bok, lyssnat på havet, TITTAT och vandrat längs stranden, köpt kaffe och glass vid kiosken (som faktiskt var ÖPPEN förvånande nog...) och bara njutit av dagen.
Jag älskar Gotland, bara så ni vet!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0