Halloj!!!

Vilken fart det blev här idag då...
Ja, hunden hade spytt i sonens säng, så toppar vi det med att hon följde med honom in på dass, och sket på kakelgolvet medans han "gjorde sitt" på toan!
Jaha...
Så var hunden tydligen kass i magen då.
Bara att städa upp, sen blev det en del hushållsfix innan sambons städ och så...

 
Stack vi på stranden!
Igen.
Herregud.
 

 
Ja, men bor man som vi gör på en ö med smashing väder, då åker man ju och badar.
Iallafall i vår familj 
Dagens TVÅ hattbilder...
 
 

 
Ser ut som om jag har en sol-snorstråle från näsan.
Nåväl, vi landa i ett nästan folktomt Brännhaga, fick stolar och vi tror att det bara blir vi tre, mamma, sonen och jag på Brännhaga för dagen.
Men fel trodde vi.
För vi hinner inte mer än lägga oss på solstolarna så hör vi:
"HALLOJ!"
Och där kom Nybyggarna minsann, direkt från Karlsöbåten.
Så då vart vi fem, men sen var det stopp, då blev vi inga fler, släktingar då alltså.

Och vilken dag vi har haft, idag har det varit riktig kroppslig vila, varmt i luften, lagom med skön  blåst, varmt som fan i vattnet, och vi har pratat lite, men mest läst och njutit.
Det var lagom med folk på stället också, så det var rätt lugnt.
Jag läste ut...
 


Den får:
 
Fem tummar upp av fem möjliga, det var en jättebra självbiografi som verkligen berörde.
Jag läste ut den i ett nafs, den var svår att lägga ifrån sig, jag gillar den skarpt.
 
Nu har jag börjat på "Hungerspelen" och hann åtta kapitel på stranden idag.
Nog för att det ska vara en ungdomsbok, men den är jättebra.
Väldigt svår att lägga ifrån sig den också, jag har iofs "bara" hunnit ca 1/3 av boken, men man vill hela tiden läsa på nästa sida vad som kommer hända, det är en bladvändarbok.
Tummen upp för den än så länge också 

När vi åkte hem från Brännhaga så började jag och kussen prata om "UllaBella min sekreterare"...
Och om barnprogrammet "Solstollarna" som vi brukade se som små.
Jag sa:
Fan...
Det är ju PRECIS det vi är, ena riktiga SOLSTOLLAR!
Och så vart det en "high five" på det, från och med nu är vi Solstollarna!
Bara så ni vet liksom.

Sambon har varit ute och golfat med Syster-Yster och Svågern.
Sen åkte han hem och städade, och nu...
Är sambon och Svågern på golfbanan igen.
Eh...?
Jag tror minsann att han har hittat ett intresse som håller på och tar över helt och hållet.
Ja, jag och sonen ska äta lite krusbärspaj som är kvar från igår.
Hunden är fortfarande kass i magen, det rinner ur henne, ris är kokat, vi får hoppas det hjälper.
Och nu ska jag duscha, jag återkommer senare.
Då kanske med en rapport om min danskväll på Munken 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0