Höst...?

Jaha...
Och så kom hösten då eller?
Blåsigt, svinkallt, regn = Höst.
Jag höll på att frysa ihjäl när jag gick ut i "endast" pyjamas och morgonrock för att rasta hunden.
Iofs ska jag ju gå och jobba, men just nu vet jag inte vad jag ska ta på mig i klädväg.
Jeans och tjocktröja känns helt fel, samtidigt kommer man ju frysa ihjäl om man INTE tar på sig det.
Och faktiskt täckjacka också.
Rys.
Känns helt fel, men det kommer bli varmt och sol igen, ännu är det inte kört.
Sommaren, den väldigt korta iår, kommer bli en fin höst.
Jag VÄGRAR tro något annat, annars blir jag deppig.
På den positiva sidan så får jag skjuts idag iallafall, jag slipper cykla i ovädret.
Men det är ju för att jag har packning som heter duga, sängkläder och annat.
 
Somnade iallafall tidigt igår, låg inte och tänkte på "slangar i avlopp" och annat skit.
Nej, vi såg film, sen läste jag min bok och blev nästan själv förvånad att jag somnade runt 22.30.
Skönt 
Men...
Sen vaknade jag då å andra sidan vid 00.43 av ett fyrverkeri kombinerat med en bil som stod utanför med en bastrumma som gjorde att hela sovrummet skakade.
Ja, ni tror säkert att jag skojar, men det gör jag inte.
Det rapporterades om en jordbävning i Skäne för några dagar sedan, och detta kändes faktiskt som en bas-jordbävning i hela rummet.
När bilen stängdes av slutade jordbävningen, när den sattes på, började skakningarna igen.
Hur fan pallar ett par ÖRON detta tryck i en sån bil, den personen, som jag gissar är en man, måste ju vara hörselskadad, på gränsen till DÖV!!!!
Om inte annat gör han sig döv, fy tusan.
Jag somnade om direkt tack och lov, och vaknade utsövd.
Tack och lov för det med.
Nu till "Dagens Hattbild" innan jag hoppar i duschen...
 

 
Eller kanske "Dagens dumstrut"?
"Dagens Nyfiken i en strut"?
"Dagens Gandalf goes gay" så här i fd Pridetider?
"Dagens Blomstrut"?
Vi ses imorgon 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0