Man har inte roligare än man gör sig...

Så har jag hängt med Klokboken idag.
Det blev fika och glass på Stora Torget, och så försökte jag SE hur i hela friden detta par lyckades med detta konststycket...
 

 

 

 
Men lyckades INTE se vare sig trådar eller vajrar, killen bara sitter där i luften, ovanför den där tjejen.
Mysko.
Jag tittade och tittade och var nästan uppe i häcken på killen, såg ingenting annat än luft, och staven...
Nä, man ser nada.
Sen gick vi ÄNDÅ en sväng ner på Medeltidsmarknaden, trots att vi inte skulle.
Jag sa:
Vart ska vi gå?
Ska vi ta en sväng till Medeltidsmarknaden ändå?
"Ja, okej, då har vi gjort det för iår" sa Klokboken och så gick vi dit.
Och hade SKITKUL!
 

För vi hittade ju hattar!!!!!
Dagens hattbild är räddad för hela veckan på fejan!  (Och här
Dagens Hattbild för idag är...
 


Madde goes Medeltidsriddare!
Men har vart är ögonen?
Borta.
"Smile", sa Klokboken, och vi gapskrattade, sytes ju BRA mitt leende där i papphatten!

Och som vi skrattade, vi sprang runt där och fotade mig i olika roliga hattar, och en tant blev sur när vi höll på med hennes hattar och fjantade runt där och fotade och gapskrattade.
Tror jag det...
Där står en seriös försäljare och så kommer två fullvuxna, medelålders kvinnor och skrattar åt hennes tok-roliga, tovade hattar med spröt till höger och vänster.
Vi glömde liksom av oss lite där , så oproffsigt, när man är hantverkare själv liksom.
 

Och så kom vi till ett stånd med pälsmössor, på åkte...
 

 
... denna ryssmössa i päls!
Och fram, som skjuten ur en kanon kom försäljaren när Klokboken fotat och säger surt:
"Five kronor photo!!!"
Och pekar på en UNDANSKYMD LAPP med en skål under där det står "Foto 5 kr".
????
What?
Fem kronor för att prova en mössa och ta ett kort???
"YES, five kronor.", säger gubbstrutten ännu surare, precis som om jag var trög i huvudet.

Jag fick lydigt och snällt plocka fram plånboken och lägga i 5-djälva-spänn i den där skålen och jag och Klokboken kunde knappt hålla oss för skratt.
När vi kommit bort en bit så skrattade vi rejält, och LITE generat också för den delen.
det var ju liksom lätt pinsamt på något sätt.
Jag tror Pälsmösse-gubben gjorde större bizniz på att han snikade åt sig fota-pälsmösse-pengar än han sålde mössor.
 
Vid följande stånd med hattar i...
Tog vi bilder i smyg.
Allt för att inte torska dit på några fler "Five kronor photo"- böter!
Vi kände oss lite som tjuvar som snodde hattbilder till min "Dagens hatt", och så skrattade vi åt det också.
Ja, man har inte roligare än man gör sig 
Det var minsann den roligaste Medeltidsmarknaden jag har haft på år och dar.

Och nu måste jag fixa något ätbart till sonen "innan han svälter ihjäl" som ha påstår att han är nära att göra.
Det tror inte jag att han gör, men det vore ju dumt att chansa 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du har också tittat på de där svävarna ser jag!

Jag fick en kommentar från Ann-Marie, som var och tittade på dem idag och fick se upplösningen av deras nummer.

http://stenstugu.com/wp/tvatta-aldrig/#comment-24093

Kram, Ingrid

2012-08-06 @ 20:42:23
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

AHA....
Jag var inne och läste kommentaren och ja, det verkar ganska logiskt faktiskt!
Jag tror Ann-Marie har rätt :D

2012-08-06 @ 21:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0