Så murriga färger...

Så gick den här dagen också!
41-årsdagen.
Vad har hänt, nja, inte mycket, mest slappat.
Jag gick ut och plockade björnbär och tog fram krusbär från frysen, och så gjorde jag två små smulpajer.
Mamma kom upp och så firade vi och jag fick mer presenter
Mer bidrag till "Stoff & Stil"-besöket och en fin, ungsfast form, i form av ett hjärta av sonen.
Och så fikade vi.

Nu till kvällen körde vi hämtmat.
Lätt och enkelt, noll ansträngning.

Och appropå "Stoff & Stil" så fick jag den NYA katalogen idag med posten, och...
Blev så grymt besviken så det var inte klokt.
Gud så mycket fula tyger och så MURRIGA färger.
Irk.
Ja, det var inte mycket att hänga i julgranen.
Varför måste det bli så mörka färger bara för att det blir höst och vinter, jag tycker att det är då man behöver färg som mest.
Det är bara att hålla tummarna att det finns tyger kvar från sommarutbudet när jag kommer upp till Stockholm igen.

Så läste jag ut "Revolt", sista delen av "Hungerspelen"-triologin i förrgår.
 
 
Och tja...
Jag ger den:


Tre tummar upp.
Inte lika bra som dom andra två, men helt okej och man fick ett avslut i historien.
Nu har jag börjat på...
 

Fortsättningen på "Ur vulkanens mun", nu ska dom (Anna och Mats) skilja sig, eller så har dom skilt sig precis.
Den har fått bra kritik, så vi får velan se vad "Bokmalen" dvs jag har för åsikt i frågan
Nu ska jag iallafall virka lite på babyfilten, ja, jag har satt igång med handarbetet igen.
Äntligen börjar jag få upp lite flyt och LUST igen, det har ju varit helt dött.
Och förresten har jag har lagt upp bilder på "barn i byxa" och "barn i klänning" på hemsidan...

www.stickqvick.blogg.se/butik

Nu ska jag se "Robinson" och naturligtvis DALLAS på det.
Tjofräs, vi ses imorgon innan jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0