Som grädden på moset...

Hemma och ganska trött.
 
Såg domen mot Anders Breivik och han fick fängelse i 21 år, med förlängning vart 5:e år förmodligen.
Bra.
Det som störde mig var dock att han stod och smålog av "lycka" för att han fick som han ville.
Hellre hade jag nog sett att dom läste upp en dom där det stod att "han är så psykiskt sjuk så han bör dömas till psykiatriskt vård"...
Då hade han väl gått i taket.
Det hade varit bättre än att få som han ville, fast...
Jag tycker ÄNDÅ att fängelse är bättre.
Ja, ni fattar vad jag menar va?
 
Har kommit på sluttampen på babyfilten som jag ska "försöka" sälja.
Det är 6 varv kvar på själva filten, sen ett eller två runt om, och sen ska jag fukta och spänna upp den.
Jag gillar den faktiskt, skulle vilja ha en sån filt i stor version själv.
Bara det att skulle man göra det i bomullsgarn skulle det ta evigheter och dessutom kosta skjortan.

Denna jag göra nu blir typ inte billig heller...
Jag hade ju tänkt att den enbart skulle bestå av restgarner, men den idén föll ihop som ett korthus nästan direkt!
Dels vill jag ha återkommande mönsterrapporter och dels vill jag ha färger som matchar.
Då funkar inte enbart restgarns-grejen, jag har köpt nya garner också.
Alltså...
Pusselbabyfilt = lite dyrare än planerat.  
Ja, ja, säljer jag så säljer jag, annars så säljer jag inte.
Typ.
 
Så till min hud!
Den har ju hållit sig förvånansvärt bra och fin i snart ett helt år 
Och det är så himla skönt, för det är så jobbigt att "tända av" från den där starka lunginflammations medicinen som jag måste äta för rosacean.
Så jag blir ju förkyld och bacillvänlig JÄMT efter utrensningen av atibiotikan i kroppen.
Jag har inget immunförsvar kvar helt enkelt.
Det tar ca ett halvår att återhämta sig immunförsvarmässigt har jag märkt, och nu har jag ju inte varit risig alls sen i mitten på april.
Kanoners.

Jag har varit utan antibiotikan ända sen oktober, och tack vare att sommaren inte varit så fuktig och het...
Har den klarat sommaren ända fram tills nu.
Det har varit fuktigt i luften länge, och huden är på gränsen till nervsammanbrott.
Jag får dålig hy bara någon timme efter uppstigning, allt jag äter ger "symtom" pga saltet och jag har fått ett utslag stort som en 10-öring, ond, precis vid höger tinning.
Inte kul.
Jag försöker MENTALT häva min rosacea, men det går inte så bra faktiskt.
Gissar att stressen kring det här med avloppet spelar med i utveckligen också.

Ja, man pallar liksom stressen tills allt är över och man kan slappna av igen...
Då kommer rosacean som ett brev på posten!
Så...
Mental nedvarvning, inget salt och för mycket kaffe, bort med den fuktiga luften så KANSKE jag kan häva detta.
Håll tummarna, så jag slipper äta den där jäkla antibiotikan i ett halvår igen, med ständiga förkylningar som grädden på moset efter det.

Nu ska jag gå ut och se vart SOLEN är som utlovades idag.
Vi ses senare.
 

Kommentarer
Postat av: grannen veronica

skippa sockret i några månader så kanske du blir bättre ;)) kramis

2012-08-26 @ 22:54:41
Postat av: Bloggaren Herself

Åh ja...
Jag kan faktiskt säga att jag skippade socker i mesta möjliga mån i nästan ett helt år, när jag fick diagnosen rosacea...
Men socker har dessvärre ingen del i detta.
Eller "tack-o-lov" i mitt fall då kanske ;D
Jag betade av det mesta under dom tre första åren för att "lära mig min egen sjukdom", vad som funkar och inte.

Det handlar i främsta ledet om stress, FUKT (dvs fuktiga/feta krämer i ansiktet, hög luftfuktighet ute, badhus, bastubad o dylikt) kryddor, salt (i mitt fall) och kaffe tex.

Och undvika solen direkt i ansiktet, vilket jag gör.
Så ja, jag är glad att socker faktiskt inte påverkar, för salt och kryddor kan jag leva utan, men HELST INTE socker, hihihi :D
Och nu har det varit väldigt lite socker ända fram tills igår.
KRAMIS

2012-08-27 @ 08:33:00
Postat av: grannen

hihi vad skönt för dej att det inte var sockret ;))
och skönt att du verkat hitta bovarna i dramat även fast det där med fuktigheten känns svår att undvika.
kramisar i massor

2012-08-27 @ 09:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0