Spontan grillfest...

Ja...
Och här skulle nu "del 2" av festkvälls-repotaget komma, men det gör det inte, det kommer imorgonbitti istället.
Nu kommer denna dagen istället, det hände en hel del så jag tar det först!
 
Jag steg ju upp 08.40, frukost, väckte familjen och vid 09.45-någonting ringde (eller smsade först, sen ringde hon) Syster-Yster och undrade NÄR vi skulle dra på stranden...?
"Snabbast möjligt", sa jag, för solen sken från en klarblå himmel.
Vi bestämde att vi alla skulle dra snabbast möjligt mot Björkhaga, jag sparkade lätt hysteriskt på familjen här hemma och sa:
"SNART ÅKER VI!!!!"
Och vi landade väl i Björkis runt 11.15 allihopen, solstolar fanns det gott om, den värsta turistströmmen verkar ha lagt sig.

Och där spenderade vi dagen, sol bad och någon, jag tror två "molnansamlingar" som tjockade ihop sig, och sen sprack upp igen.
Vi hade bra med sol med andra ord, men det gick från "lagom blåst", till "mycket blåst", fast jag la mig i lä och led inte av det alls.
 
Så skulle ju Syster-Yster och maken ut på "Bröllopsfirar-middag" senare på kvällen.
Jag spontanbjöd då in Moster Puff och kusinbarnet som hon skulle sitta barnvakt åt och som skulle vara själva hemma, på grillkväll eftersom vädret var så fint.
Med tillhörande KRUSBÄRSPAJ och vaniljsås 
Ja, och det tyckte ju Puffen lät som en bra idé, och så blev det bestämt.
 
Så ligger jag och läser Damerna Värld, och Syster-Yster sätter sig på min solsäng och börjar snacka om att hon och gubben ändrat sig om det där med att gå på tumanhand och käka bröllopsmiddag.
Nä, hon var mer sugen på att komma över till oss, nu när vi skulle ha grillkväll och grilla och äta krusbärspaj!
Och jag trodde hon skojade...
För hon lät lite full-i-fan på rösten liksom, hon fortsatte med att "den där krusbärspajen du snackade om, fick mig att ändra mig, vi kommer hem till er istället..."

"Hahaha", sa jag, "jomen det förstår jag, vem kan motstå den", svarade jag lite skrattande tillbaka.
Och så solade vi vidare.
 
Och runt 16-snåret var vi solmätta, och Syster-Yster säger:
"Jaha, när ska vi komma hem till er då, klockslag?"
???
Va, vad menar du, ska ni komma också?
"Ja, jag sa ju det!"
Men jag trodde bara du skojade ju...
"Näääe", sa hon, och jag hade tydligen missat något, för jag hade ju legat lite för mig själv, just i lä, och inte hört vad dom andra diskuterat.
Jag trodde att hon bara skojat, inte trodde jag att dom verkligen SKULLE strunta i sin bröllopsfirar-middag.
Men det skulle dom!
Alright, då kör vi på det liksom!!!!
Vi drog följdaktligen hemåt, in och handla, hem och fixa pajer och sallad för min del, sambon tände grillen, mamma dukade ut.
Tjofräs, och två timmar senare så var det fest igen!
 
 


 

 
Och när vi ätit klart, vilade vi magarna en stund och sen åkte den efterlängtade pajen fram...
 

 
Först till kvarn får först...
Äta!
 


Och inte var det äckligt, nope, till och med sambon som enligt egen utsago "Ente ej så gla förrr paj" (sagt med skånsk dialekt) tog två gånger.
Sen skålade vi för brudparet som firade sin 13-åriga bröllopsdag (om nu inte brudtärnan, dvs jag, räknat fel...?)
 


Och vid 20.30-tiden så gick vi in allesammans och såg på OS, ja, jag tittade ju också för vi hade ju gäster, men det var BRA, Sverige tävlade så lite spännande var det ju 
Och vid 23 gick dom hem.
Och...
Nu ska jag sova, efter ännu en intensiv dag, jag är dödstrött.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0