Vi är arbetslösa...

Idag blev det en rejäl sovmorgon!
Jag somnade tidigt och vaknade utsövd och glad.
Tillsvidare är jag glad iallafall 
Det har inte hänt någon "olycka" med hunden, sambon var ute med henne imorse så jag får väl ringa och kolla hur rastningen såg ut då.
Hon har bara ätit liiiiiiite ris, men bättre än ingenting.

Idag blir vi kvar i stan.
Inget solande eller badande för vädret ser inte så kul ut, men imorgon...
Ja, då blir det sol igen, så då ligger vi "på jobb" som jag, Nybyggarkussen och Pastorn brukar säga.
Igår såg vi en turist som var lika blek som en albyl...
"Hon är nog arbetslös", sa jag, "det ser man på färgen", fyllde kussen på, "eller så har hon stämplat ut från jobbet", sa Pastorn.
"Kanske HON TROR att vi är arbetslösa, ligger här och är så bruna..."
Ja, vi har det inte roligare än vi gör oss.
 
Men jag har lovat sonen att gå på Medeltidsveckan.
Han vill gå, men vet inte om han vill gå med mig eller sina kompisar...
Nähe, men ring och kolla med dina kompisar då, så vet jag.
"Det är väl ROLIGARE att gå med kompisarna", sa jag även.
Sen får man läsa mellan raderna på det, den som kan 
"Mmmm, snart", sa han.
Jag ska iallafall plocka nya krusbär och snoppa, köra tvättmaskiner och ha öppet i min lilla bod.
Det är min plan so far.
Återkommer snart.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0