Får mig att tänka på...

Ja, så har den här dagen gått också och jag har slaviskt spenderat den framför tv´n och datorn.
Har man lovat sig själv att sitta still, så har man.
Jag har pepprat mitt Milou-album på Facebook med massor med Milou-bilder från året som gått.
Jag har varit på den där nya sysidan/Burda som jag gått med i och lagt upp mer av min alster och kollat andras.
Varit inne på Tradera och finkammat "Symönster", mer om det nedan.
Kollat tyger.
Och en massa annat också.
Boring, boring, när det blir så här mycket data på en dag, dessutom får det mig att tänka på sjuskrivningstiden när jag satt så här dag ut och dag in.
Men okej, effektivt.

Det positiva idag har varit att jag har inte känt värken när jag suttit still, och så har det inte varit dom andra dagarna, då har jag känt värken ändå fastän jag inte gjort ett smack.
Då är det på väg att vända iallafall, OM jag nu tar det lugnt vill säga.
Och det ska jag verkligen försöka göra, förra veckan var extremt dum, noll vila.
Men jag vilar idag och då går det framåt.
Det lite negativa är ju då att så fort jag rör mig så gör det ont igen.
Fast jag löser ju det genom att sitta still, data-uppslukad-still.

Men igen...
Det lustiga är ju då att här sitter jag och rör på armarna minimalt och känner ingen värk när jag sitter still.
Vad är det då som direkt poppar upp i min skalle måntro?
Jo:
"Jisses jag har ingen värk, kanske jag skulle sätta igång och SY lite nu...?"
Jomen visst, sätt igång Frk Pucko Guldfisk Österholm, eller kanske INTE!
Har jag tur kanske jag kan göra det i helgen, men definitivt inte idag iallafall.
Djävla skit, så ska man sitta och plågas och behöva se dubbelavsnitt av "Project Runway" idag också.
Eller jag behöver ju inte, men jag VILL såklart.

Jag har ju då som sagt surfat runt på nätet och i ren tristess la jag ett bud i "sista minuten" på ett mönster på Tradera, och vann det för 9 kr...



Och precis när jag vann det tänkte jag:
"Vad fan tänkte du, det är ju SÅ fult!"
En halvtimme senare när jag tittar på bilden igen och fokuserar på den gula, avskalade klänningen i mitte, då har jag ändrat mig och tänker helt plötsligt:
"Fan, det där mönstret kanske inte var så dumt ändå, kanske jag kan göra den där klänningen i rätt tyg...?"
Och så var det mönstret "i hamn" så att säga.
Mja, inte så pjåkigt!
Och billigt.
Nu ska jag fika, återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0